عوارض رابطه دهانی

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

عوارض رابطه دهانی

رابطه دهانی یا اورال سکس نوعی از رابطه جنسی بوده که زوجین برای افزایش تحریک و میل جنسی آن را قبل از دخول و یا بعد آن انجام می دهند که در مواقعی منجر به تجربه انزال و ارگاسم در آن ها می شود.

ساک زدن یا سکس دهانی در صورتی که نکات لازم برای آن رعایت شده و زن و مرد بهداشت را رعایت کنند مشکلی نداشته اما در صورت عدم رعایت این موارد عوارض و بیماری های بسیاری به همراه دارد که گاهی منجر به مرگ فرد نیز می شود.

شناخت علائم این بیماری ها و انجام آزمایش های لازم قبل ازدواج برای جلوگیری از عواقب رابطه دهانی و جنسی لازم است، در این مقاله به بررسی عوارض اورال سکس و نکات لازم برای برقراری این نوع رابطه پرداخته شده است.

 

عوارض سکس دهانی

همانطور که ذکر شد اورال سکس و ساک زدن در رابطه زناشویی گاهی خطر ها و عوارضی به همراه دارد و منجر به بیماری جنسی می شود که در این جا برخی از این بیماری ها و علائم آن ها توضیح داده شده است.

 بیماری ایدز

یکی از بیماری های جنسی شایع و خطرناک ایدز (HIV) است که در این بیماری سیستم ایمنی فرد ضعیف شده و دچار عفونت های مرگبار می شود، علائم این بیماری شبیه علائم بیماری های دیگر بوده و راه تشخیص آن از طریق آزمایش است.

هنوز به طور قطعی ثابت نشده که ایدز از طریق سکس دهانی انتقال می یابد اما در صورتی که فرد درگیر آن است باید از برقراری رابطه جنسی خودداری کند. بنابراین در صورتی که دهان شما دارای زخم بوده و یا خونریزی لثه دارید و از وجود یا عدم وجود این بیماری خبر ندارید باید از انجام رابطه جنسی و سکس دهانی خودداری کنید.

 بیماری HPV

HPV یا ویروس پاپیلوم انسانی شایع ترین ویروسی است که گاهی منجر به سرطان دهانه رحم در زنان شده اما این نوع ویروس منجر به سایر سرطان ها مثل سرطان گلو، دهان و سایر نواحی تناسلی نیز می شود.

این نوع بیماری بسیار رایج بوده که هر دوی زن و مرد به آن مبتلا شده و از طریق رابطه دهانی و سکس منتقل می شود و انواع مختلفی دارد که فقط برخی از آن ها منجر به زگیل تناسلی می شوند.

زگیل تناسلی گاهی به صورت تغییرات پوستی و برآمدگی روی سطح آن قابل مشاهده بوده و گرچه اصلی ترین راه انتقال آن از دخول واژن یا مقعد است اما از راه سکس دهانی نیز منتقل می شود.

 بیماری هرپس

از عوارض دیگر رابطه دهانی هرپس است که دو نوع تبخال دهانی و تناسلی داشته که در نوع دهانی تاول و زخم ها در اطراف دهان و بینی فرد دیده شده و در نوع تناسلی آن درد، خارش و زخم های کوچک در ناحیه تناسلی مشاهده می شود.

هر دو نوع هرپس از طریق سکس دهانی و ساک زدن بدون استفاده از کاندوم منتقل می شوند و گاهی علائم بالینی و قابل مشاهده ندارند.

حتما بخوانید: رابطه دهانی در بارداری

 

 

 بیماری سیفلیس

سیفلیس یک بیماری بسیار خطرناک در زن و مرد است که در صورت ابتلا باید هر چه سریع تر برای درمان اقدام کرد، این نوع بیماری در سه مرحله رخ داده، ابتدا به صورت یک زخم معمولا دردناک، سپس چندین زخم و در ادامه آسیب ناحیه تناسلی و گاهی مرگ را به همراه دارد. این نوع بیماری نیز از طریق رابطه جنسی و دهانی بدون محافظت منتقل شده و گاهی تا سال ها خود را نشان نمی دهد.

 بیماری کلامیدیا

بیماری کلامیدیا یکی از بیماری های شایع جنسی است، باکتری کلامیدیا علاقه به نواحی مرطوب بدن داشته بنابراین در نواحی تناسلی، گلو و چشم رشد می کند که این نوع بیماری گاهی بدون نشانه تا چند وقت پس از اورال سکس و ساک زدن بوده و علائم آن سوزش ادرار و ترشحات غیر طبیعی اندام تناسلی است.

 بیماری های مشابه دیگر

برخی عوارض و بیماری های دیگر مثل سوزاک، هپاتیت B و هپاتیت C نیز از طریق میکروب و ویروس ایجاد شده و از راه مایع منی، خون، ترشحات واژن در رابطه دهانی و جنسی انتقال می یابند. ویروس های هپاتیت به کبد حمله کرده و سوزاک علائمی مثل ترشحات ناحیه تناسلی و لکه بینی بین پریود را به همراه دارد.

حتما بخوانید: رابطه جنسی صحیح

 

نکات لازم برای رابطه دهانی

همانطور که ذکر شد بیماری های جنسی زیادی در کمین زوجین در صورت عدم آگاهی و مراقبت در رابطه دهانی و اورال سکس وجود دارند که برای جلوگیری از آن ها باید نکات زیر را رعایت کرد.

 رعایت بهداشت ناحیه تناسلی

برای سکس و رابطه دهانی زوجین و جلوگیری از عوارض آن باید قبل از آن بهداشت فردی که شامل شستشوی بدن و ناحیه تناسلی است را رعایت کنند. گاهی زوجین رابطه دهانی در پریود زنان را امتحان کرده که برای انجام آن نیز رعایت بهداشت واژن الزامی است.

 استفاده از کاندوم دهانی

برای جلوگیری از مضرات و عوارض رابطه دهانی زوجین باید از کاندوم های مخصوص اورال سکس استفاده کرده که برخی کاندوم های مردانه دارای طعم های مختلف بوده و کاندوم های زنانه برای رابطه دهانی بر روی زبان مرد قرار می گیرد.

در صورتی که هر یک از زوجین دچار بیماری هایی مثل سرما خوردگی یا گلو درد بوده و یا زخم در دهان خود دارند باید حتما هنگام اورال سکس از کاندوم استفاده کنند.

 مسواک زدن قبل اورال سکس

زوجین باید حدود دو ساعت قبل ساک زدن و سکس دهانی مسواک زده تا بهداشت دهان حفظ شده و میکروب به ناحیه تناسلی شریک جنسی انتقال نیابد. دلیل مسواک زدن دو ساعت قبل رابطه دهانی جلوگیری از انتقال بیماری و میکروب از راه زخم و خراش دهان ناشی از مسواک است.

 انجام آزمایش های لازم

افراد باید قبل اقدام به هر نوع رابطه جنسی آزمایش های ازدواج را انجام داده تا از وجود بیماری های جنسی با خبر بوده و با اطمینان بیشتری رابطه دهانی را انجام دهند. البته رعایت نکاتی که پیش تر مطرح شد در همه مواقع حتی پاک بودن از بیماری الزامی است.

 واکسن hpv

همانطور که ذکر شد ویروس hpv یکی از شایع ترین بیماری های جنسی و عوارض رابطه دهانی در زن و مرد است، برای جلوگیری و کاهش ابتلا به این بیماری واکسن هایی ساخته شده است که سیستم ایمنی فرد را تقویت کرده تا در برابر این ویروس مقاوم شود بنابراین زوجین برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری و انجام رابطه دهانی امن می توانند این واکسن ها را تهیه و تزریق کنند.

در ادامه بخوانید: پوزیشن رابطه دهانی

 کلام آخر

بیماری های جنسی در زن و مرد بسیار دردناک و پر خطر بوده و در مواقعی منجر به مرگ می شوند بنابراین برای تجربه لذت جنسی لحظه ای نباید ریسک آن را به جان خرید. بنابراین حتما از موارد و نکات ذکر شده برای جلوگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها و مضرات سکس دهانی استفاده کرده تا خطری شما را تهدید نکند.

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ عوارض سکس دهانی چیست؟

✔️ اورال سکس و ساک زدن در رابطه زناشویی گاهی خطر ها و عوارضی به همراه دارد و منجر به بیماری می شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.



2- ✔️ نکات لازم برای انجام رابطه دهانی چیست؟

✔️ برای جلوگیری از بیماری های جنسی باید نکاتی مثل رعایت بهداشت و استفاده از کاندوم را انجام داد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



3- ✔️ کاندوم های مخصوص رابطه دهانی برای چیست؟

✔️ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری زوجین باید از کاندوم های مخصوص رابطه دهانی استفاده کرده که برخی کاندوم های مردانه یا زنانه هستند که در متن شرح داده شده است.

منبع : عوارض رابطه دهانی

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.