تفاوت پریود و سقط جنین

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

تفاوت پریود و سقط جنین

از علائم سقط جنین چه می دانید ؟ آیا علائم پریود و سقط جنین یکسان می باشد ؟ چطور می توان پریود و سقط جنین را تشخیص داد ؟ آیا درد سقط جنین از پریود بیشتر می باشد ؟ 

تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که اغلب مادران ممکن است تا یک ماه اول بارداری از حاملگی خود خبر نداشته و دچار سقط جنین نیز شوند . در روزهای اول بارداری سقط جنین همانند خونریزی پریود بوده و به همین دلیل تشخیص آن سخت می باشد .

طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از سقط ها در سه ماه اول بارداری بوده که پزشکان به این نوع سقط ، بارداری شیمیایی می گویند . در ادامه تفاوت و نحوه تشخیص سقط جنین از پریودی را بیان خواهیم کرد .

 

تشخیص سقط جنین و پریود

در هفته های اول بارداری ، مادر دچار تغییرات جسمی و یا ظاهری نشده ، بنابراین تشخیص بارداری ساده نیست . همان طور که می دانید تا هفته هشتم بارداری جنین همچنان مانند رویان بوده و حتی شبیه به انسان نیز نشده است .

لازم است بدانید که در ماه های اول بارداری جنین همچنان قدرت لازم را پیدا نکرده تا بتواند 9 ماه دوام بیاورد ؛ به همین منظور ممکن است در هفته های اول بارداری از بین برود . آیا می دانید سقط جنین در هفته های اول بارداری به چه شکل است ؟

سقط جنین در هفته های اول بارداری به شکل خروج بافت های مرتبط با حاملگی بوده که شبیه به خونریزی دوران پریود می باشد . نکته مهم این است که زن چطور باید دلیل این خونریزی را متوجه شود ؟ تشخیص خونریزی پریود و سقط جنین چگونه است ؟

در صورتی که زن از طریق آزمایش خون و یا سونوگرافی از بارداری خود مطلع باشد ؛ متوجه خواهد شد که دچار سقط جنین شده است . در مقابل اگر از بارداری خود اطلاعی نداشته ، بی شک دلیل خونریزی خود را تنها قاعدگی می داند .

حتما بخوانید: علائم سقط جنین

 

تفاوت پریود و سقط جنین

همان طور که گفتیم سقط جنین در ماه های اول بارداری همانند پریودی بوده و تنها اطلاع از بارداری می تواند راهی برای تشخیص سقط جنین باشد . از جمله علائم سقط جنین در ماه های اول بارداری می توان به درد شکم ، خونریزی و عبور لخته ها و یا بافت های خونی اشاره کرد .

علائم سقط جنین در هفته های اول بارداری و پریود شدن همانند یکدیگر بوده ؛ در صورت عدم اطلاع از حاملگی تنها به چند روش می توان پریودی را از سقط جنین تشخیص داد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

 

  • خارج شدن مایعات از واژن

هنگام سقط جنین در هفته های اول بارداری ممکن است مایعات نیز همراه با خون از واژن خارج شده ؛ در صورتی که خروج مایعات در پریودی وجود ندارد .

 

  • گرفتگی و درد زیر شکم

شدت و میزان درد زیر شکمی متفاوت بوده و در صورت خفیف بودن می تواند همانند درد پریودی باشد ؛ گاهی نیز ممکن است شبیه به انقباض های دوران بارداری باشد . هنگام سقط جنین ممکن است فرد علاوه بر درد شکم ، درد کمر و لگن را نیز تجربه کند .

 

  • خونریزی

از جمله تفاوت های خونریزی پریود و سقط جنین ؛ شدت آن می باشد . خونریزی سقط جنین نه تنها شدید تر بوده بلکه کاملا ناگهانی نیز آغاز خواهد شد . به همین منظور ممکن است چند روز و حتی در برخی از مواقع تا 2 هفته نیز طول بکشد .

 

  • خارج شدن بافت های حاملگی

در زمان سقط جنین بی شک علاوه بر خارج شدن خون از واژن ، لخته های خون که بافت های حاملگی بوده و به رنگ سفید و یا خاکستری نیز می باشند ؛ ممکن است خارج شوند .

 

  • تب و یا افزایش درجه حرارت بدن

همان طور که می دانید در زمان پریودی تب غیرمعمول بوده ؛ اما در زمان سقط جنین حتی در هفته های اول بارداری ، زن ممکن است افزایش درجه حرارت بدن داشته باشد که نشانه ای از عفونت داخلی می باشد .

بیشتر بخوانید: روش های مختلف سقط جنین

با وجود نشانه های گفته شده ممکن است حتی در صورت بروز آن ها ، باز هم پریودی تشخیص داده شود . پریودی هر فرد و درد های ناشی از آن در هر کسی متفاوت بوده ؛ به همین منظور خونریزی های شدید و یا دردهای زیرشکمی به طور قطع نشانه سقط جنین نمی باشد .

در صورت شک به سقط جنین می توانید آزمایش های بارداری انجام داده که تشخیص دهید سقط جنین اتفاق افتاده است یا خیر ؟ گاهی ممکن است در آزمایش بارداری به دلیل کم شدن هورمون های بارداری و یا دقیق نبودن تست ، بارداری تشخیص داده نشود .

حتی ممکن است پیش از شروع خونریزی و یا سقط جنین ، بارداری نیز تشخیص داده نشود ؛ دلیل آن چیست ؟ گاهی برای آزمایش بارداری دیر شده و یا ممکن است هورمون های بارداری خیلی کم باشند ؛ به همین منظور نه تنها پس از سقط بلکه پیش از آن نیز برخی از بارداری ها تشخیص داده نمی شوند .

 

کلام آخر

برخی از زوجین برای بارداری خود برنامه ریزی کرده ؛ به همین منظور حین مشاهده خونریزی نگران شده و برای تشخیص دلیل خونریزی به پزشک مراجعه خواهند کرد . توصیه می شود حتی در صورتی که اطلاعی از بارداری خود ندارید ، اگر فکر می کنید دچار سقط جنین شده و یا علائم آن را دارید فورا به پزشک مراجعه کنید .

گاهی زنان از رفتن به پزشک امتناع کرده و در زمان سقط جنین دچار سرگیجه ، درد و یا خونریزی شدید خواهند شد . نکته مهم این است تا پیش از مراجعه به پزشک از انجام رابطه جنسی و یا فعالیت های شدید خودداری کنید .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد دیر پریود شدن



سوالات متداول

 

1- ✔️ سقط جنین و پریود چه تفاوتی دارند ؟

در واقع افراد نه تنها در هنگام پریود بلکه زمانی که در هفته های اول بارداری نیز دچار سقط جنین می شوند ؛ علائمی همانند خونریزی دارند . به همین منظور در متن مقاله روش های دقیق تشخیص پریود از سقط جنین توضیح داده شده است .



2- ✔️ از نشانه های سقط جنین در روزهای اول بارداری چه می دانید ؟

✔️ در واقع می توان گفت سقط جنین در صورتی که زن از حاملگی خود خبر نداشته باشد دارای علائمی همچون درد زیر شکم ، گرفتگی عضلات و غیره می باشد که در متن مقاله به طور دقیق تری توضیح داده شده است .



3- ✔️ چطور می توان سقط جنین در هفته های اول بارداری را از پریودی تشخیص داد ؟

✔️ در واقع می توان گفت در صورت عدم اطلاع از بارداری با بررسی نشانه ها و همچنین آزمایش خون می توانید سقط جنین را از پریودی تشخیص دهید که در متن مقاله به طور دقیق تری توضیح داده شده است .

منبع : تفاوت پریود و سقط جنین

۰ ۰

قاعدگی به چه معناست و چرخه قاعدگی چیست؟

اولین پریود در زبان عامیانه “منارک” گفته می شود که در واقع نشاندهنده ی شروع سن باروری یک دختر است. زمان منارک در افراد مختلف متفاوت است.

دوره ی قاعدگی بخشی از چرخه قاعدگی است. چرخه ی قاعدگی، چرخه ای از تغییرات بیولوژیکی ست که در سیستم تولید مثل یک زن یا دختر اتفاق می افتد تا بدن او را برای بارداری آماده کند. این تغییرات توسط هورمون ها و مواد شیمیایی طبیعی در بدن ایجاد می شود. این چرخه با رسیدن دختر به سن بلوغ آغاز می شود و تا زمانی که به پایان سن باروری خود می رسد (که به آن یائسگی نیز می گویند) ادامه می یابد.

سردرد قبل از پریود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.