بخشیدن مهریه برای اثبات عشق

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

بخشیدن مهریه برای اثبات عشق

از نظر شما آیا  بخشیدن مهریه برای اثبات عشق درست است؟ همانطور که میدانید اصطلاح "مهریه پشتوانه زن است" از گذشته تا به امروز در بین مردم رواج داشته است. این اصطلاح ثابت می کند که زن باید برای ادامه زندگی با مرد، یک پشتوانه مالی داشته باشد. هیچ کس از آینده خبر ندارد و نمی داند که در مسیر زندگی چه اتفاقاتی قرار است بیفتد.

از آنجایی که تمام خانم ها شاغل نیستند و استقلال مالی ندارند، مهریه می تواند آینده آنها را از لحاظ مالی تضمین کند. حال اینکه آیا بخشیدن مهریه به دلیل عشق کار درستی است یا خیر، موضوعی است که قصد داریم آن را در ادامه بررسی کنیم.

 

بخشیدن مهریه به چه معنا است

حتما همه شما به این موضوع آگاهی دارید که مهریه، تعداد معینی سکه طلا یا وجه نقد و یا هر چیز دیگری که از لحاظ مالی دارای ارزش و اعتبار باشد، است. مهریه با توافق خانواده دختر و خانواده پسر، قبل از ازدواج و در سوالات خواستگاری تعیین می شود و در روز عقد، در قباله ازدواج ثبت می شود. زن می تواند در طی زندگی مهریه اش را از مرد طلب کند و این حق را از او دریافت کند.

بسیاری از دخترها برای اثبات عشق و وفاداری، مهریه هایی نظیر صد شاخه گل رز را تعیین می کنند. بسیاری دیگر مبالغ بسیار پایین و قابل پرداختی را برای مهریه در نظر می گیرند و در مقابل بسیاری دیگر بعد از ازدواج اقدام به بخشش مهریه خود می کنند. بخشیدن مهریه به این معناست که خانم از گرفتن این حق در طول زندگی و یا حتی پس از مرگ همسر امتناع می کند و هیچ گونه ادعای مالی در قالب مهریه، در زندگی از همسرش نخواهد داشت.

بخشیدن مهریه برای اثبات عشق در بین بسیاری از خانم های جوان رایج شده است. در این دوره و زمانه که وفاداری و متعهد بودن به زندگی به شدت سست و ضعیف شده است، بسیاری از خانم ها گمان می کنند که با این کار می توانند به شریک زندگی خود این تضمین را بدهند که با بخشش مهریه، به زندگی و همسرشان پایبند هستند و او را برای یک عمر زندگی می خواهند؛ بدون هیچ ادعای مالی! در واقع خانم پس از بخشش مهریه اش به مرد دیگر نمی تواند در طول زندگی ادعایی در قالب مهریه از همسر خود داشته باشد و در صورت پشیمانی، تنها با رضایت و توافق مرد است که می توان مجدد مهریه تعیین کرد.

 

نحوه بخشیدن مهریه

بخشیدن مهریه برای اثبات عشق از چند روش امکان پذیر است. اما باید بگوییم این چند روش فقط مختص کسانی است که از دانش حقوقی چیزی نمی دانند؛ زیرا از لحاظ حقوقی فقط یک روش برای بخشیدن مهریه وجود دارد. با این حال ما قصد داریم تمامی روش های رایج بخشیدن مهریه برای اثبات عشق را برای شما عنوان کنیم.

قبل از هر چیزی باید بدانید برای اینکه بخشش مهریه، ثبت رسمی شود، حتما اجازه پدر دختر لازم و ضروری است. در صورتی که پدر دختر فوت کرده باشد، ولی یا قیم او می تواند این اجازه را به دختر دهد. اولین نحوه بخشیدن مهریه، به صورت دست نوشته است. در این روش خانم می تواند با دست خط خودش متنی را بنویسد که گویای بخشش مهریه باشد و در متن قید کند که هیچ گونه ادعایی برای دریافت مهریه از همسرش نخواهد داشت.

پس از کامل شدن متن، خانم باید با امضا و اثر انگشت، این بذل و بخشش را به پایان برساند و حتما تاریخ را در متن ذکر کند. اگر دو نفر هم به عنوان شاهد، زیر متن را امضا کنند، این دست نوشته معتبر تر خواهد شد. در روش بعدی خانم به صورت شفاهی نزد چند نفر شاهد عاقل و بالغ اعلام می کند که مهریه اش را به شوهرش بخشیده است و دیگر هیچ ادعایی ندارد.

بخشیدن مهریه برای اثبات عشق

در دو روشی که در بالا ذکر کردیم، هیچ اعتبار قانونی وجود ندارد و اگر قرار باشد کار به مراجع قانونی برسد، این روش ها فاقد اعتبار قانونی هستند. اما در روش بعدی که کاملا قانونی است، خانم به همراه پدر و همسرش باید به دفتر خانه های رسمی مراجعه کند و با مدارک و قباله ازدواج نسبت به بخشش مهریه اش اقدام کند. این کار کاملا قانونی و معتبر است. این کار از لحاظ علم و دانش حقوقی کاملا معتبر است و تنها روش قانونی بخشش مهریه به حساب می آید.

 

آیا بخشیدن مهریه برای اثبات عشق درست است

آیا تا به حال شما به این فکر افتاده اید که نسبت به بخشیدن مهریه برای اثبات عشق اقدام کنید؟ آیا از نظر شما این کار درست است؟ به طور کلی باید بگوییم بخشش مهریه برای اثبات عشق و یا هر چیز دیگری کار اشتباهی است. اگر شما می خواهید عشق و وفاداری خود را به همسرتان ثابت کنید می توانید از روش های معقولانه تر دیگری استفاده کنید. 

هیچ کس از آینده خبر ندارد و نمی داند چه اتفاق هایی در انتظارش است. بخشیدن مهریه برای اثبات عشق می تواند در آینده منجر به پشیمانی شود؛ بنابراین باید برای این تصمیم گیری به دلایل منطقی روی آورد. علاوه بر اینکه بخشش مهریه نمی تواند عشق را اثبات کند، بلکه ممکن است در آینده فرد دچار آسیب های روحی و عاطفی بسیار زیادی باشد.

اگر شما آینده نگر باشید، قطعا به این موضوع فکر می کنید که ممکن است روزی این اقدام به ضرر شما تمام شود و نتوانید این ضرر و زیان را جبران کنید. یک زن می تواند با پشتوانه مالی، زندگی اش را به خوبی اداره کند. در هر صورت باید احتمالات در نظر گرفته شود.

ممکن است در آینده ازدواج به طلاق ختم شود و یا مرد از دنیا برود. در این صورت زن می تواند از ارث و میراث مرد، مهریه اش را بردارد و برای امرار معاش و ادامه زندگی دغدغه های مالی نداشته باشد. همچنین در صورتی که طلاق و جدایی اتفاق بیفتد، زن می تواند به پشتوانه مهریه از حق و حقوق خود دفاع کند.

در نظر داشته باشید تنها حق و حقوقی که بدون هیچ چون و چرایی به زن تعلق می گیرد، مهریه است. پرداخت مهریه زن تا حدی برای مرد واجب و ضروری است که حتی اگر زنی مرتکب خطایی شده باشد و در زندان به سر ببرد، باز هم مرد موظف است تا مهریه او را بپردازد. بنابراین یک خانم عاقل و فهمیده از روش های دیگری برای اثبات عشق به همسرش استفاده می کند.

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بخشیدن مهریه به چه معنا است؟

✔️ بسیاری زنان قبل یا بعد از ازدواج اقدام به بخشش مهریه خود می کنند که در متن مقاله توضیحات کاملی ارائه شده است.



2- ✔️ نحوه بخشیدن مهریه چگونه است؟

✔️​ بخشیدن مهریه برای اثبات عشق از چند روش امکان پذیر است که قبل از اقدام باید از آن آگاه بود و در متن مقاله شرح داده شده است.



3- ✔️ آیا بخشیدن مهریه برای اثبات عشق درست است؟

✔️ بخشیدن مهریه برای اثبات عشق می تواند در آینده منجر به پشیمانی شود و تصمیم منطقی نیست که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : بخشیدن مهریه برای اثبات عشق

۰ ۰

ذات‌الریه (سینه پهلو) چیست

شُش یا همان ریه نیز مانند هر عضو دیگر بدن ممکن است عفونت کند که به این عفونت، ذات‌الریه یا سینه پهلو گفته می‌شود. عفونت ریه می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد، به‌حدی که بیمار را به بیمارستان بکشاند. در ریه، هوا در نهایت وارد جایی می‌شود که کیسه هوایی نام دارد. هنگام بروز ذات‌الریه برخی از این کیسه‌های هوایی با مایع چرکی پُر می‌شوند؛ بنابراین، نفس کشیدن برای بیمار سخت شده و اکسیژن کافی وارد خون نمی‌شود تا به همه‌ نقاط بدن برسد. هر شخصی ممکن است دچار عفونت ریه شود، اما کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از دیگران در معرض خطر عفونت ریه هستند زیرا دستگاه ایمنی بدن آنها قدرت کمتری برای مبارزه با میکروب‌ها دارد.

عفونت ریه می‌تواند یک یا هر دو ریه را درگیر کند. نکته مهم اینجاست که برخی از مبتلایان به ذات‌الریه از بیماری خود مطلع نیستند. به اصطلاح این افراد دچار «ذات‌الریه متحرک» هستند و عامل عفونت را در محیط پراکنده می‌کنند. برخی عادات مانند استعمال دخانیات هم خطر بروز عفونت ریه را تشدید می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.