صحبت با جنین در بارداری

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

صحبت با جنین در بارداری

صحبت با جنین در بارداری از موضوعات مهمی است که هرگز نباید در مورد آن سهل انگاری صورت بگیرد! اما موضوعی که شاید هنوز بسیاری از افراد ندانند اینکه از چند ماهگی می بایست صحبت با جنین را آغاز کرد و آیا فقط مادر باید با جنین صحبت کند و یا نیاز است که پدر هم در این زمینه همکاری داشته باشد.

مزایای صحبت با جنین در دوران بارداری به قدری زیاد است که قطعاً با شنیدن آن، تصمیم جدی تری در این زمینه می گیرید. از یاد نبرید که جنین صدای شما را می شنود و احساس شما را درک می کند.

 

زمان مناسب برای صحبت با جنین

خبر خوب اینکه شما می توانید از سه ماهه دوم بارداری خود با جنین ارتباط برقرار نمایید. جنین از ماه چهارم بارداری احساسات شما را درک می کند و با آن درگیر می شود به این ترتیب چه خوب است که از ماه چهارم شروع به برقراری رابطه با او کنید و اجازه دهید پیش از به دنیا آمدن با شما شما رفیق باشد.

در هفته 19 بارداری رشد گوش جنین به طور کامل خواهد بود یعنی او می تواند حرف های شما را بشنود و با صدای شما ارتباط بگیرد به این ترتیب به سادگی می توانید بهترین خاطرات را برای او رقم بزنید. معمولاً تا سه ماه اول کودک احساسی از شما ندارد و شاید بهتر باشد که صحبت با او کمی دیرتر آغاز شود.

پزشکان معتقد هستند که جنین هر روز منتظر شنیدن صدای شما است و این شما هستید که آرامش را به او هدیه می دهید. دقت داشته باشید که جنین در رحم شما در حال زندگی است و یک موجود زنده محسوب می شود پس بهتر است همه تلاش خود را در این راستا داشته باشید و سعی کنید موقعیت خوبی برای جنین فراهم سازید. البته که صحبت با کودک در بارداری آداب خاص خود را دارد و نباید افراط و تفریط در این راستا داشته باشید. جنین در هفته 19 بارداری منتظر شنیدن صدای شما است پس از او دریغ نکنید.

 

نحوه صحبت با جنین در بارداری

حال سوال اینجاست که چه حرف هایی باید با جنین بزنیم؟ شاید این تصور ایجاد شود که حرف زدن با جنین احمقانه به نظر برسد اما فرزند شما هر روز منتظر شنیدن صدای شما است.

شما می توانید با او در مورد همه چیز صحبت کنید. می توانید از خاطراتی که در روز برایتان اتفاق افتاده است صحبت کنید، می توانید در زمان آشپزی دستور غذا را با او در میان بگذارید و حتی از تبلیغات تلویزیونی برای او بگویید.

دقت کنید که افراط در راستای صحبت با جنین در دوره حاملگی مشکل می شود پس بهتر است که به او اجازه استراحت بدهید تا ذهن او آرام بگیرد. در بدن انسان مایع آمنیوتیک وجود دارد که سبب می شود صدای تپش قلب و تنفس و گوارش شما به گوش فرزندتان نرسد و او فقط صدای سفید آرامبخش را حس نماید.

نکته جالبی که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد اینکه اگر در دوران بارداری ، دوستان و اعضای خانواده خود را به فرزندتان معرفی کنید، پس از تولد، او سریعتر با اشخاصی که به او معرفی شده اند ارتباط می گیرد. می توانید برای فرزند خود قصه بگویید داستان های شادی آور را انتخاب کنید که دارای آهنگ و مضمون شادی است، این کار به رشد بیشتر و بهتر فرزند شما کمک زیادی می کند.

صحبت با جنین در بارداری

بهتر است که صحبت کردن با کودک به همراه پخش موسیقی ملایم باشد به این ترتیب کودک احساس بهتری نسبت به حرف های شما خواهد داشت. به خودتان فشار وارد نکنید! بسیاری از افراد فکر می کنند اگر از صبح تا شب با جنین صحبت کنند اثرگذاری بهتری برای آنها صورت می گیرد این در حالی است که چنین جریانی وجود نخواهد داشت و باید ذهن شما نیز آرام باشد خستگی شما به کودک منتقل می شود. می توانید از یوگا یا ماساژ استفاده کنید تا خستگی و اضطراب از شما دور شود.

 

صحبت کردن پدر با جنین در بارداری

یک دست صدا ندارد! بله درست متوجه شدید، اینکه فقط مادر با کودک صحبت کند اشتباه است، نیاز است که پدر نیز بتواند با فرزند خود صحبت نماید. موضوع از این قرار است که پدرها دیرتر با کودک ارتباط می گیرند یعنی حرکت و رشد فرزند در شکم برای پدر قابل رویت نیست و این موضوع سبب می شود که پدران ارتباط دیرتری با فرزند برقرار نمایند.

از همسر خود بخواهید که با شکم شما صحبت کند در مورد فوتبال، ورزش و هر موضوع دیگری که آقایان به آن علاقه دارند به این ترتیب جنین با صدای پدر خود نیز ارتباط می گیرند و این موضوع باعث می شود که پس از تولد، ارتباط سریع تری با پدر خود داشته باشند.

بهتر است که پدر جنین برای او داستان بخواند این کار باعث می شود که جنین به صدای پدر خود علاقه زیادی پیدا نماید و هر روز منتظر شنیدن صدای پدر خود باشد.

صدا زدن نام نوزاد از دیگر روش هایی است که پدر می تواند دنبال کند، پدر می تواند در حین حرف زدن با جنین تن صدای خود را کنترل نماید تا احساس بهتری به کودک دست دهد. دقت کنید که صدای خشن برای کودک اصلاً انتخاب خوبی نیست و بهتر است که مدیریت خوبی روی صدا صورت می گیرد. اگر عصبانی هستید و یا احساس ناراحتی می کنید بهتر است که ارتباط با جنین را به زمان دیگری موکول کنید.

بهتر است که پدر بتواند شکم مادر را لمس کند تا قدرت نفوذ صدا بیشتر شود اینطور که مشخص است که صحبت پدر با جنین به مهارت های شنوایی او کمک بیشتر می کند و سبب می شود که جنین با محیط بیرون ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشد.

بررسی ها اینطور مشخص کرده است که پدر کمک می کند تا جنین تمایل بیشتری به حضور در دنیای بیرونی داشته باشد.

مزایای حرف زدن با جنین در بارداری

حرف زدن با جنین در دوران حاملگی مزایای زیادی دارد که بسیاری از آنها پنهان هستند!

تقویت تمرکز و مهارت شنوایی:

تقویت تمرکز یکی از مهم ترین مزایای صحبت با جنین در بارداری محسوب می شود. مهارت شنوایی در جنین تقویت می شود و گوش می تواند ساختار بهتری در شنیدن داشته باشد.

احساس راحتی در کودک:

اگر دقت کرده باشید کودکان در شب تمایل به تحرک بیشتری دارند بنابراین صحبت کردن و یا قصه خوانی در طول شب، سبب آرامش بیشتری در کودک می شود و این موضوع سبب می شود که هم شما به عنوان مادر خواب آرامتری داشته باشید و هم کودک بتواند شب بهتری را پشت سر بگذارد.

تمایز صدای مادر و سایر افراد:

موضوع دیگری که بخشی از مزایای صحبت با جنین محسوب می شود، اینکه جنین می تواند صدای مادر را از سایر افراد تشخیص دهد. به این ترتیب مادر با صحبت می تواند جنین را آرام کند و به او حس امنیت بدهد.

کاهش اختلالات رفتاری:

یکی از موضوعات مهمی که در راستای صحبت با جنین مطرح شده است اینکه این روش باعث کاهش اختلالات رفتاری در کودک می شود و او مهارت بهتری برای ارتباط پیدا می کند. مزایای صحبت با جنین در بارداری فقط شامل حال کودک نیست بلکه بخش مهمی از روحیه مادر را نیز درگیر می کند.

آمادگی بیشتر برای زایمان:

بررسی ها نشان می دهند که وقتی مادر و کودک با هم صحبت می کنند مادر اضطراب و ترس از زایمان را در خود هضم می کند. این کار کمک می کند که مادر بتواند زایمان آسان تری را پشت سر بگذارد. حرف زدن با جنین در بارداری سبب می شود تا مادر بتواند خود را مسئول تر بداند.

روابط بهتر زناشویی:

صحبت با جنین در بارداری به رابطه بهتر زن و مرد کمک زیادی می کند و سبب می شود که روابط زناشویی بهبود یابد.

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه زمانی برای صحبت با جنین مناسب است؟

✔️ تقریبا شما می توانید از سه ماهه دوم بارداری خود با جنین ارتباط برقرار نمایید که در متن مقاله توضیح داده شده است.



2- ✔️ نحوه صحبت با جنین در بارداری چگونه است؟

✔️ مادر و پدر می توانند با جنین خود در مورد همه چیز صحبت کنند اما با رعایت حد تعادل که در متن مقاله شرح داده شده است.



3- ✔️ صحبت کردن پدر با جنین در بارداری چگونه باشد؟

✔️ بهتر است که پدر جنین برای او داستان بخواند این کار باعث می شود که جنین به صدای پدر خود علاقه زیادی پیدا نماید که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

منبع : صحبت با جنین در بارداری

۰ ۰

روش های مفید آموزش حرف زدن به کودکان

1- با صدای بلند و واضح با کودک صحبت کنید

در زمان صحبت کردن با کودکان و نوزادان، از صداهای بلند و کلمات مشخص استفاده کنید. نوزادان صداهای بلندتر را ترجیح می دهند. با تلفظ واضح و دقیق کلمات، تمایز کلمات گفتاری را برای کودک آسان کنید. پیشنهاد می شود که تا سن 6 ماهگی، به این طریق با کودک صحبت کنید و سپس لحن حرف زدن خود را کم کم به حالت معمول برگردانید. وقتی کودک حداقل 100 کلمه را درک کرد، بهتر است بیشتر اوقات با صدای معمولی تری با او صحبت کنید.

2- به کودک کمک کنید تا حرکات تان را تقلید کند

نوزادان از طریق تقلید کردن صداهایی که می شنوند، حرف زدن را یاد می گیرند. بنابراین سعی کنید مهارت تقلید کردن را به فرزندتان بیاموزید. برای اینکار می توانید دست های خود را به سمت کودک دراز کنید و از او بخواهید او هم دستانش را دراز کند و دست های شما را بگیرد. یا در مقابل او بنشینید و دست بزنید و از او هم بخواهید که دست بزند. بازی های متنوع دیگری هم برای آموزش تقلید کردن در کودکان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

چگونه با نوزاد صحبت کنیم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.