رابطه دهانی در بارداری

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

رابطه دهانی در بارداری

بسیاری از زوجین قبل رابطه جنسی و دخول رابطه دهانی برای افزایش تحریک جنسی برقرار می کنند، رابطه دهانی به معنای تحریک ناحیه تناسلی زن یا مرد با زبان و دهان همسر وی است که به آن اورال سکس یا ساک زدن نیز می گویند.

در مواقعی مثل بارداری که گاهی امکان برقراری رابطه جنسی و دخول به دلیل آسیب جنین وجود ندارد زوجین از رابطه دهانی استفاده می کنند. رابطه دهانی در دوران بارداری می تواند اندازه دخول ریسک و عوارض داشته و باید قبل انجام آن با پزشک مشوت کرد.

برای انجام رابطه دهانی در بارداری چه برای زن و چه مرد باید بهداشت و موارد ایمنی لازم رعایت شده و از پوزیشن هایی که خطر کمتری برای جنین دارند استفاده کرد، در این مقاله رابطه دهانی در بارداری، عوارض، مواقعی که باید از آن پرهیز کرد و پوزیشن های مخصوص اورال سکس در بارداری ارائه شده است.

 

اورال سکس در بارداری

دوره بارداری برای زوجین به خصوص مادر بسیار استرس زا و پر تنش است، بنابراین زوجین معمولا به رابطه جنسی و دهانی در این دوران پناه می برند که این مسئله گاهی همراه با خطراتی برای مادر و جنین به خصوص در سه ماهه سوم است.

بسیاری از زوجین به دلیل وجود خطر برای جنین در رابطه جنسی در دوران بارداری به رابطه دهانی و اورال سکس روی می آورند در حالی که گاهی سکس دهانی نیز برای جنین و رحم مادر ریسک داشته و آن ها از این مسئله بی خبر هستند، بنابراین برای اطمینان از انجام آن ابتدا باید با پزشک مشورت کرده و از ریسک های احتمالی خبردار شد.

در غیر این صورت سکس دهانی و ساک زدن در دوران بارداری بی خطر بوده و برای زوجینی که حس خوبی نسبت به برقراری رابطه جنسی در این دوران ندارند مناسب است و تنش و استرس را در صورت ارگاسم زن از بین برده و رابطه را بهبود می بخشد.

برای رابطه جنسی دهانی در زمان بارداری باید موارد ایمنی و بهداشتی مانند شستشو ناحیه تناسلی زن و مرد، مسواک زدن حدود دو ساعت قبل ساک زدن و استفاده از کاندوم های مخصوص رابطه جنسی دهانی رعایت شود تا از عوارض و مضرات آن دوری کرد.

حتما بخوانید: کاندوم چیست

 

 

عوارض رابطه دهانی در بارداری

دوره بارداری نیاز به مراقبت های ویژه داشته و عوامل زیادی برای جنین در این دوران ریسک به حساب آمده و عواقب جبران ناپذیری دارد یکی از راه های که خطر برای جنین را افزایش می دهد رابطه جنسی دهانی در بارداری است که بسیاری زوجین بدون مراقبت و مشورت با دکتر آن را انجام می دهند، در این جا برخی عوارض و مضرات اورال سکس در دوره بارداری مطرح شده است.

 تبخال تناسلی

اگر خانمی هنگام رابطه دهانی در بارداری به تبخال تناسلی مبتلا شود این ویروس به رحم و جنین راه پیدا کرده و منجر به آسیب مغزی و حتی مرگ جنین می شود.  این ویروس از راه های مختلف رابطه جنسی، اورال سکس و رابطه مقعدی انتقال یافته و مشکلات بسیاری به همراه دارد.

 آمبولی هوا

در حین برقراری سکس دهانی مرد باید مراقب باشد تا با دهان خود هوا به داخل واژن وارد نکند زیرا امکان مسدود شدن یکی از رگ های خونی به وسیله هوا وجود داشته و آمبولی هوا رخ می دهد.

آمبولی هوا برای مادر و جنین خطر داشته و گاهی منجر به مرگ آن ها می شود اگر چه این اتفاق بسیار نادر است اما امکان وقوع آن وجود دارد.

 انتقال ویروس از دهان

اگر همسر زن دچار گرفتگی گلو، سرما خوردگی و یا حتی زخم دهان است باید از اورال سکس دوری کرده زیرا این ویروس از طریق واژن وارد رحم شده و به جنین آسیب وارد می کند.

حتما بخوانید: خیانت مردان در دوران بارداری

 

چه زمانی باید از رابطه دهانی در بارداری پرهیز کرد

به طور کل اورال سکس در دوران بارداری مشکل نداشته اما در صورتی که موارد خاص زیر به خصوص در سه ماهه سوم وجود داشته باشد باید از آن پرهیز کرد.

  • امکان زایمان زودرس یا سابقه آن

  • وجود جفت سر راهی

  • ناتوانی رحم و زود باز شدن دهانه رحم

  • بارداری خارج رحم

  • خونریزی بی دلیل در بارداری

حتما بخوانید: پریود در بارداری

پوزیشن رابطه دهانی در بارداری

همان طور که ذکر شد دوره بارداری دوره حساسی بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارد بنابراین برای اورال سکس و ساک زدن در این زمان باید از مناسب ترین پوزیشن های دوران بارداری در رابطه جنسی و رابطه دهانی استفاده کرد.

بهترین پوزیشن برای رابطه دهانی در دوران حاملگی مدل کلاسیک بوده که در آن زن دراز کشیده، پاهای خود را کمی باز کرده و مرد رو به روی او می نشیند یا دراز می کشد، برای راحتی انجام آن می توان بالشی را زیر لگن زن قرار داده تا تحریک کلیتوریس برای مرد راحت تر باشد.

پوزیشن دیگری که در سکس دهانی بی خطر است پوزیشن پهلو است که در آن زن و مرد مانند پوزیشن 69 قرار گرفته با این تفاوت که به پهلو دراز می کشند، در این پوزیشن رابطه دهانی برای هر دو زوجین در یک زمان امکان پذیر است.

در ادامه بخوانید: رژیم غذایی در بارداری

 

 کلام آخر

در دوره بارداری برای بهبود رابطه زوجین رابطه جنسی و دهانی لازم است اما برای انجام آن باید با پزشک مشورت کرده تا خطری برای شما و جنین در کمین نباشد، همچنین در این دوران استفاده از کاندوم های مخصوص رابطه دهانی بسیار واجب بوده و ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.



سوالات متداول

 

1- ✔️ رابطه جنسی دهانی در بارداری امکان پذیر است؟

✔️ در بارداری زمانی که امکان برقراری رابطه جنسی و دخول به دلیل آسیب جنین وجود ندارد زوجین از رابطه دهانی استفاده می کنند که در متن شرح داده ایم.



2- ✔️ عوارض رابطه دهانی در بارداری چیست ؟

✔️ یکی از راه های که خطر برای جنین را افزایش می دهد رابطه جنسی دهانی در بارداری است که بسیاری زوجین بدون مراقبت و مشورت با دکتر آن را انجام می دهند که در متن مقاله توضیح آن آمده است.



3- ✔️ چه زمانی باید از رابطه دهانی در بارداری پرهیز کرد؟

✔️ در مواقعی که برخی علائم مثل خونریزی بی دلیل در بارداری وجود دارد باید از رابطه دهانی پرهیز کرد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : رابطه دهانی در بارداری

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.