سکس در زمان پریود

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

سکس در زمان پریود

دوران قاعدگی در زنان همراه با خونریزی بوده و در این دوران امکان برقرای رابطه جنسی ذهن زوجین را درگیر می کند، در عادت ماهانه به دلیل باز بودن دهانه رحم و درد و خونریزی نزدیکی و سکس را دشوار و گاهی همراه با ریسک می کند.

انتخاب داشتن سکس در پریود زنان به عهده خود زن بوده و در صورتی که او به نزدیکی در عادت ماهانه علاقه ای ندارد منعی برای آن نیست و نباید فشاری بر او آورده شود زیرا طبیعی است که بسیاری زنان به دلیل خونریزی و کثیف شدن محیط داشتن رابطه در این دوران را دوست ندارند.

قبل از برقراری رابطه جنسی در پریود باید در مورد عوارض آن و راه هایی که خطر و ریسک آن را کم می کند اطلاعات داشته تا از هرگونه بیماری و عوارض دیگر دور بمانید، در این مقاله به توضیح فواید و عوارض نزدیکی در پریود ، پوزیشن های سکس در پریود و امکان بارداری پرداخته ایم.

 

فواید سکس در زمان پریود

بسیاری از زنان در زمان پریود خود علاقه به داشتن رابطه جنسی نداشته و میل جنسی کمی را تجربه می کنند اما برخی زنان نیز میل جنسی بالا در عادت ماهانه را گزارش می دهند، در هر دو حالت انتخاب داشتن رابطه در پریود به عهده زوجین، به خصوص زنان است، در این جا برخی فواید سکس در پریود ارائه شده است .

 تسکین درد عضلانی پریود

یکی از فواید نزدیکی و سکس در دوران قاعدگی کاهش درد پریود است، تحقیقاتی از تاثیر ارگاسم بر کاهش درد و گرفتگی عضلات در زمان پریود گزارش داده اند زیرا در ارگاسم انقباض عضلات رحم کاهش یافته و منجر به کاهش درد پریود و کاهش گرفتگی عضلات می شود، همچنین در ارگاسم اندورفین ترشح شده که موجب لذت است.

 دوره کوتاه تر پریود

سکس در پریود گاهی زمان پریود را کوتاه تر کرده زیرا کاهش انقباضات عضله رحم در رابطه جنسی منجر به خالی شدن سریعتر محتوای درون رحم است .

 کاهش سردرد پریودی

برخی زنان به خصوص کسانی که میگرن را تجربه می کنند در دوران عادت ماهانه درگیر سردرد های میگیرنی می شوند که برخی از آن ها با نزدیکی در پریود و رسیدن به ارگاسم دچار بهبود سردرد می شوند .

 کاهش تنش ناشی از پریود

بسیاری از زنان در زمان پریود خود از نظر روحی خلق پایینی داشته و گاهی اضطراب و استرس را تجربه می کنند، ارگاسم و سکس در قاعدگی منجر به بهبود خلق و کاهش اضطراب و استرس می شود .

 

حتما بخوانید: چه کار کنم پریود شوم

 

عوارض سکس در زمان پریود

همانطور که سکس در پریود فواید بسیار دارد، عوارض آن نیز وجود داشته و گاهی خطرناک و جبران ناپذیر است، در این جا برخی از عوارض و مضرات نزدیکی در پریود را مشاهده می کنید.

 کثیفی محیط در رابطه جنسی دوران پریود

برخی زنان در زمان قاعدگی خود خونریزی زیادی را تجربه کرده و به همین علت هنگام برقراری رابطه جنسی امکان کثیفی و آلوده شدن محیط اطراف وجود دارد.

 عفونت و بیماری ناشی از نزدیکی در پریود

در دوران پریود به دلیل خونریزی و باز بودن دهانه رحم امکان ابتلا به بیماری مقاربتی مانند ایدز یا زگیل تناسلی وجود دارد، زیرا این ویروس ها در خون زندگی کرده و در زمان عادت ماهانه زنان به دلیل خونریزی امکان ابتلا به این بیماری ها برای زن و مرد وجود دارد، استفاده از کاندوم برای جلوگیری از ابتلا تا حدی مناسب است اما ریسک آن بالا است .

 افزایش خونریزی

سکس در قاعدگی به دلیل کاهش انقباض رحم و فشاری که وارد می شود شدت خونریزی را افزایش می دهد و برخی زنان و مردان از این موضوع خوشایند نبوده و نمی توانند لذت را در سکس تجربه کنند .

 

حتما بخوانید: بیماری های جنسی

 

پوزیشن های مخصوص نزدیکی در پریود

برای داشتن سکس در پریود به دلیل خونریزی زنان باید از برخی پوزیشن ها و مدل های رابطه جنسی دوری کنید، برای مثال پوزیشن هایی که زن روی مرد قرار می گیرد منجر به خونریزی بیشتر شده و مناسب نیستند، اما برخی از پوزیشن ها برای سکس در عادت ماهانه مناسب تر هستند که در اینجا برخی از آن ها شرح داده شده است .

 پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ

بسیاری از مشاوران جنسی پوزیشن اسپونینگ را رتبه اول و بهترین پوزیشن برای رابطه جنسی می دانند، در این پوزیشن زن و مرد به پهلو خوابیده طوری که زن جلو مرد است و دخول از پهلو انجام می گیرد، در این پوزیشن فشار به زن وارد نشده و دهانه رحم به سمت پایین نیست بنابراین میزان خونریزی را افزایش نمی دهد و برای تحریک کلیتوریس نیز مناسب است.

 پوزیشن میسیونری

در این پوزیشن زن دراز کشیده، مرد روی او طوری که پاهای زن کنار بدن مرد است قرار می گیرد در این مدل زن می تواند لگن خود را بالا برد یا زیر کمر خود بالشی قرار دهد تا خون کمتری از رحم خارج شود، در پوزیشن میسیونری مرد می تواند برای کاهش فشار به زن در زمان عادت ماهانه وزن خود را روی دست ها قرار دهد.

 پوزیشن داگ استایل

پوزیشن داگی استایل به این صورت بوده که زن به صورت چهار دست و پا قرار گرفته و یا روی شکم خود دراز می کشد، مرد از پشت او لگن خود را به لگن زن نزدیک کرده و دخول را انجام می دهد، دراین پوزیشن نیز فشاری به زنان و عضلات آن ها در عادت ماهانه وارد نمی شود.

 پوزیشن پروانه

این پوزیشن قابلیت انجام بر روی میز تمیز را نیز دارد، به این صورت که زن لبه تخت یا میز دراز کشیده، مرد رو به روی او قرار گرفته و زن پاهای خود را بر روی شانه مرد قرار می دهد. در پوزیشن پروانه اگر زن بالشی را زیر کمر خود قرار دهد امکان خونریزی کاهش می یابد، همچنین این پوزیشن به دلیل منفعل بودن زن فشار کمتری در زمان قاعدگی به او وارد می کند.

 

حتما بخوانید: پوزیشن برای بارداری

امکان بارداری در پریود

زنان در چرخه قاعدگی خود تخمک گذاری را تجربه می کنند که امکان بارداری در آن زمان وجود دارد، در زمان پریود امکان بارداری بسیار کم بوده اما وجود دارد زیرا اسپرم مرد به مدت 5 تا 7 روز در بدن زن زنده می ماند، بنابراین هنگام سکس در پریود باید از راه های جلوگیری از بارداری به خصوص کاندوم به دلیل وجود ریسک بیماری های مقاربتی در این دوران استفاده کنید.

 

 کلام آخر

برخی مردان به برقراری رابطه جنسی در پریود علاقه ای ندارند و احساس آلودگی به آن ها دست می دهد بنابراین در رابطه خود صداقت داشته و در مورد این مسئله نظر خود و همسرتان را در نظر بگیرید. برخی زنان میل جنسی و احساس جذابیت کمتری در این دوران دارند که منجر به عدم علاقه به نزدیکی می شود و مردان باید به نظر آن ها احترام گذارند.

در ادامه بخوانید: پریود در بارداری



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا نزدیکی در پریود درست است ؟

✔️ برقراری رابطه جنسی در پریود به عهده انتخاب زوجین بوده اما عوارضی در کنار فواید برای فرد دارد که در متن مقاله توضیح کامل آن ارائه شده است .



2- ✔️ فواید نزدیکی در پریود چیست ؟

✔️ در صورتی که زن برای برقراری رابطه جنسی در پریود مشکلی نداشته باشد این رابطه فوایدی به همراه خود دارد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است .



3- ✔️ عوارض نزدیکی در پریود چیست ؟

✔️ نزدیکی در پریود در کنار فواید گاهی ضرر های غیر قابل جبران دارد که در متن مقاله برخی عوارض و مضرات آن ارائه شده است .

منبع : سکس در زمان پریود

۰ ۰

روش تشخیص تیپ شخصیتی

برای اطلاعات بیش تر در مورد خود و عزیزانتان، تمام توضیحات ما را از در مورد 16 نوع شخصیت مطالعه کنید. یا اگر مطمئن نیستید که کدام نوع شخصیت برای شما مناسب است، تست شخصیتی رایگان ما را بر اساس نظریه های Briggs and Myers انجام دهید.

1-تیپ شخصیتی میانجی (INFP)

شفا بخش

افراد با تیپ شخصیتی INFP دارای آرمان های تخیلی هستند که توسط ارزش‌های اصلی و اعتقادات خود هدایت می ‌شوند. برای یک فرد شفا بخش احتمالات در اولویت قرار دارند و عقیده آن ها این است که ” این لحظه” تنها یک نگرانی زود گذر است. آن ‌ها پتانسیل و استعداد این را دارند که آینده ‌ای بهتر را ببینند و با استعداد خود به دنبال حقیقت و معنای آن باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.