جق

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

جق

همانطور که می دانید تمام افراد به برقراری رابطه جنسی نیاز دارند ، اغلب افراد بر این عقیده هستند که نیاز به سکس مانند هر نیاز حیاتی دیگر مانند آب ، غذا ، مسکن و غیره واجب است . متاسفانه در اغلب موارد این نیاز دردسر شده و این خود فرد است که بتواند با شناخت ویژگی های خود ؛ نیاز جنسی را در مسیر درست هدایت کند .

شاید عجیب به نظر برسد اما خودارضایی ممکن است در بین پستانداران نیز اتفاق بیفتد و تنها مختص برای انسان ها نیست . اغلب نوزادان در زمانی که می خواهند محیط اطراف خود و یا بدن خود را کشف کنند نیز ممکن است دست به خود ارضایی بزنند ، بی آنکه حتی از آن اطلاعی نیز داشته باشند .

زمانی که نوزاد آلت تناسلی خود را لمس می کند احساس آرامش پیدا کرده و به این باور می رسد که بازی کردن با بدنش حس خوبی به او دست خواهد داد . در نتیجه زمان هایی که تنها است یا به دنبال آرامش می باشد ، این عمل را تکرار خواهد کرد .

در خودارضایی فرد با تجسم صحنه های جنسی و به دور از واقعیت و همچنین با تحریک دستگاهی تناسلی اش و خیال پردازی های جنسی که دارد ؛ سعی بر به ارگاسم رسیدن را دارند . برخی از افرادی که این عمل را انجام می دهند در طی زمان به آن نیز عادت خواهند کرد .

سن شروع افراد برای خودارضایی متفاوت بوده و برخی از افراد در سن بلوغ و برخی دیگر نیز پس از آن این عمل را شروع می کنند . برخی از دختران و پسران زمانی که در برقراری رابطه جنسی محدودیت داشته باشند ممکن است به استمنا روی آورند .

در دخترها خودارضایی با سفتی بدن و لذت شدید واژن می باشد اما در پسران با خروج از مایع منی می باشد . در واقع شیوه های خودارضایی و به ارگاسم رسیدن در دختران و پسران متفاوت بوده و همچنین سن شروع آن نیز تفاوت دارد .

 

خودارضایی را تعریف کنید

استمنا ، جلق و یا همان خودارضایی به تحریک دستگاه تناسلی برای رسیدن به لذت جنسی و اغلب موارد ارگاسم گفته می شود . همانطور که گفتیم روش های استمنا در دختران و پسران تفاوت دارد و هر فردی برای خود رویاپردازی های جنسی خود را دارد .

به طور مثال می توان گفت مردان با لمس کردن ، نوازش یا ماساژ دادن آلت تناسلی خود به ارگاسم رسیده . در مقابل زنان با استفاده از دستگاه های جنسی مانند ویبراتور و یا تحریک آلت تناسلی خود به ارگاسم خواهند رسید .

این عمل در هر دو گروه جنسی در خفا و در یک محیط خصوصی انجام می شود . شاید تا به حال شنیده باشید که تنها برخی از افراد مجرد خودارضایی می کنند اما این صحت ندارد ؛ در افراد متاهل نیز استمنا دیده خواهد شد .

حتما بخوانید : چرایی اعتیاد به رابطه جنسی

 

روش های خودارضایی در زنان

همانطور که گفتیم روش های خودارضایی در زنان با مردان متفاوت بوده و هر کدام روش خاصی را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب می کنند . روش های خودارضایی در زنان بیشتر از زنان بوده است ، حتی می توان گفت زنان شرایط بهتری برای خودارضایی در مقایسه با مردان دارند .

از شیوه های معمول خود ارضایی در زنان می توان به تحریک کلیتوریس اشاره کرد . البته بانوان هنگام خوداراضایی به صحنه های احساسی و رمانتیک فکر کرده و سپس این عمل را انجام خواهند داد . در واقع این تنها روش خودارضایی در خانم ها نیست .

لازم است بدانید که خانم ها بسته به محل تحریک دو نوع ارگاسم دارند ، معمول ترین روش آن تحریک واژن بوده و دیگر روش آن فشار به داخل واژن که در این حالت تحریک روی نقطه جی ایجاد خواهد شد . 

اغلب دختران به دلیل محافظت از پرده بکارت خود ، تحریک کلیتوریس را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب می کنند . در مقابل افرادی که پرده بکارت ندارند ، از دو روش برای خوداراضایی استفاده خواهند کرد .

یکی دیگر از روش های خود ارضایی در زنان استفاده از دستگاه ویبراتور می باشد ، به دلیل آنکه تحریکی که ویبراتور ایجاد می کند ، انسان نمی تواند به همین دلیل ممکن است در آینده هنگام رابطه جنسی فرد به ارگاسم نرسد .

در واقع می توان گفت اگر بدن و سیستم های عصبی به روش های دیگر خودارضایی عادت کنند ، به این دلیل که این ارگاسم طبیعی نیست ، پس از مدت ها دیگر نمی تواند هنگام برقراری رابطه جنسی به ارگاسم برسد .

عوارض خودارضایی در زنان شامل کاهش اعتماد به نفس ، افسردگی ، اختلال ارگاسم ، اختلالات خواب و غیره می شود . زنان و یا مردان باید پیش از انجام این عمل به پیامدها و عوارض های آن نیز توجه کنند .

بیشتر بخوانید : خود ارضایی در کودکان

 

روش های خودارضایی در مردان

استمنا در مردان بیشتر آلت محور بوده یعنی بر آلت تناسلی خود بیشتر تمرکز دارند . معمول ترین شیوه خودارضایی در مردان این است که با دست آلت جنسی خود را لمس کرده و به سمت بالا یا پایین حرکت دهند .

البته لازم است بدانید که برخی از افراد برای انجام این عمل از روان کننده ها مانند صابون استفاده خواهند کرد . برای اینکه لذت بیشتری را تجربه می کنند معمولا این عمل را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد .

برخی دیگر از افراد برای استمنا از اجسام حلقه ای که واژن زن را شبیه سازی کند ، استفاده خواهند کرد . دیگر اسباب های جنسی نیز برای به ارگاسم رسیدن مردان وجود داشته که هنگام خودارضایی از آن استفاده خواهند کرد .

در واقع می توان گفت تمرکز افراد بر بدنشان و بی توجهی به محیط اطرافشان هنگام خود ارضایی لذت آن را بیشتر خواهد کرد . به این ترتیب اکثر افراد به جای اینکه بر روی چیزهای دیگر متمرکز شوند تنها به بدن خود توجه می کنند و در نتیجه به افزایش برانگیختگی آن ها کمک خواهد کرد .

برخی از مردان نیز که به انزال زودرس دچار هستند ؛ دائما تحریکات جنسی خود را متوقف و دوباره تحریک خواهند کرد . این کار به آن ها کمک کرده تا دیرتر به ارگاسم رسیده و از تحریکات جنسی خود لذت ببرند .

خودارضایی در مردان نیز عوارض های مختلفی همچون افسردگی ، انزال زودرس ، عذاب وجدان ، احساس گناه ، حس حقارت ، بی ارزشی و غیره را دارد .

 

در نهایت

همانطور که می دانید اغلب افراد با هر سنی ، با هر جنسی در طول دوره ای از زندگی اقدام به خودارضایی خواهند کرد . اما روش های انجام خوداراضایی و نحوه ارضا شدن در هر جنسی ، حتی در هر فردی نیز متفاوت است .

برخی از افراد به دلیل برخی از نظر های شخصی ، از خودارضایی برای پاسخ به نیازهای جنسی خود استفاده می کنند ، اما باید بدانند که این روش چه پیامدهایی را نیز در پیش دارد که شاید برخی نیز از عوارض خود ارضایی اطلاعی نداشته باشند . 

در ادامه بخوانید: احتلام در خواب



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا خودارضایی روش های مختلفی دارد ؟

✔️  بی شک بله خوداراضایی روش های مختلفی داشته که در زنان و مردان متفاوت بوده که در متن در مورد آن توضیح داده شده است .



2- ✔️ از روش های خودارضایی در زنان چه می دانید ؟

✔️ خودارضایی در زنان تحریک کلیتوریس بوده که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .



3- ✔️ از روش های خودارضایی در مردان چه می دانید ؟

✔️ آن ها از روش های مختلفی برای تحریک آلت تناسلی خود استفاده کرده که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .

منبع : جق

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.