ثبت نام طلاق توافقی

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

ثبت نام طلاق توافقی

در زمانی نه چندان دور باور عموم مردم بر این بود که زمانی که دختری ازدواج می کند و به خانه همسرش می رود و در هر شرایطی باید تا پایان عمرش با شوهرش زندگی کند . قدیمی ها این اعتقاد را اصطلاحا به این صورت بیان می کردند که دختر با لباس سفید عروسی به خانه شوهر می رود و با کفن سفید بیرون خواهد آمد .

اما با گذشت زمان و تغییرات فرهنگی که اتفاق افتاده ، امروزه از قبح طلاق کاسته شده و این کلمه به عنوان یک امر عادی در جامعه امروز ما جا باز کرده است . متاسفانه نرخ طلاق هر روزه بیشتر می شود و آماری که از ازدواج های محکوم به طلاق در دست است ، یکی از هر سه ازدواج است که می توان آن را یک فاجعه به حساب آورد.

یکی از علت های این طلاق ها ، ازدواج های عجولانه و بدون منطق است . بطوری که کمی بعد از ازدواج زن و شوهر ها به این نتیجه می رسند که اشتباه بزرگی مرتکب شده اند و به خصوص آن هایی که فرزندی ندارند ، تلاش می کنند که از مسیر اشتباهی که وارد شده اند ، برگردند و عمر خود را بیش از این هدر ندهند . بنابراین احتمالا با یکدیگر صحبت می کنند و تصمیم می گیرند که به صورت مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شوند ، تا هر دو فرصتی برای تجربه یک زندگی بهتر داشته باشند .

اما برای این منظور تنها توافق دو طرفه زن و شوهر کافی نیست و هر طلاقی ، چه به صورت توافقی باشد و چه غیر توافقی نیازمند طی شدن یک سری مراحل قانونی است . به همین منظور در این مقاله روند ثبت نام طلاق توافقی برای زوجینی که قصد دارند به زندگی مشترک خود پایان دهند بیان شده است تا بتوانند با روند قانونی طلاق توافقی آشنا شوند .

 

آشنایی با طلاق توافقی

طلاق ها عمدتا به دو صورت انجام می گیرند ، یا یکی از زوجین ، وکیل می گیرد و از دیگری شکایت می کند که در چنین شرایطی تمامی فرایند قانونی شامل یک کشمکش بزرگ بین زن و شوهر و وکیل هایشان خواهد بود و یا این که زن و شوهر با یکدیگر به یک تصمیم مشترک می رسند که " ادامه زندگی مشترک به صلاح هیچ کدامشان نیست " .

در چنین شرایطی زوجین تمامی مسائلی که میانشان وجود دارد را بین خودشان حل و فصل می کنند . این موارد می توانند شامل : حضانت فرزند ، نفقه و هزینه های زندگی ، ملاقات با فرزند ، تقسیم دارایی ها و غیره باشد . به این نوع جدایی زن و شوهر ها از یکدیگر ، طلاق توافقی می گویند .

این نوع طلاق می تواند از درگیری ها و تشویش های بین دو خانواده زن و مرد کم کند و مانع از دخالت های والدینشان شود . از طرفی طلاق توافقی هزینه مالی ، زمانی و انرژی کمتری برای زوجین دارد و باعث می شود که به جای جنگ و جدال ، آن دو به صورت مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شوند .

بیشتر بخوانید : شرایط طلاق توافقی

 

ثبت نام طلاق توافقی

زمانی که زوجین تصمیم به طلاق می گیرند ، یک سری موانع بر سر راهشان خواهد بود تا به هر طریقی شده آن دو را مجبور به انصراف از تصمیمشان کنند . از جمله این موانع که گاهی نیز پرکاربرد بوده ، می توان به اجبار زن و شوهر به شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق اشاره کرد . جالب این است که در بسیاری از مواقع این جلسات موثر هستند و منجر به حفظ زندگی مشترک زوجین می شوند .

اگر شما و همسرتان تصمیم به طلاق گرفته اید و تمامی مسائل مربوط به زندگی مشترکتان را بین خود حل و فصل کرده اید ، اکنون باید آن ها را با یک مشاور روانشناس نیز در میان بگذارید . بنابراین اولین گام پس از توافقتان ، ثبت نام در در سامانه تصمیم به آدرس www.zaman.behzisti.net است و پس از آن می توانید در جلسات مشاوره شرکت کنید .

این سامانه با هدف حفظ بنیان خانواده ها توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده و تلاش می کند که زن و شوهر ها را در جلسات مشاوره که با حداقل هزینه برگزار می شوند ، از تصمیم به طلاق منصرف کند . در واقع زوجین پس از ثبت نام در سایت تصمیم به نزدیک ترین مرکز مشاوره ای بهزیستی ارجاع می شوند و پس از 5 جلسه مشاوره در مورد حفظ زندگی مشترک خود و یا طلاق تصمیم خواهند گرفت . در صورتی که مشکلشان با جلسات مشاوره برطرف نشود به آن ها گواهی عدم سازش داده خواهد شد .

حتما بخوانید : مراحل طلاق توافقی

اگر این گواهی برای شما و همسرتان صادر شد به این معنی است که مشکلتان قابل حل نبوده و تنها راه موجود برایتان طلاق خواهد بود . در چنین شرایطی مشاوره طلاق توافقی می تواند به شما کمک کند تا به بهترین شکل ممکن فرایند طلاقتان را پشت سر بگذارید و کمترین ضربه را بخورید .

بنابراین به طور کلی برای طی کردن فرایند قانونی طلاق اولین اقدامتان مراجعه به سامانه تصمیم و ثبت نام در آن خواهد بود . برای ثبت نام ابتدا باید شهر و محل سکونت خود را روی نقشه ای که به شما ارائه می شود مشخص کنید . این کار برای انجام مراحل پذیرش اولیه ، ارزیابی ، مشاوره ها و همچنین فرآیند طلاق ضروری است .

اقدام بعدی گرفتن نوبت است ، به این صورت که باید چهار مرحله ثبت نام ، تاریخ و همچنین زمان پذیرش و تایید اطلاعات و دریافت کد پیگیری را پشت سر بگذارید . نکته مهم این است که در این مرحله باید نوع طلاق ( طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد ) را مشخص کرده و مشخصات اولیه خود و همسرتان را در فرم پر کنید و به یاد داشته باشید که هنگام شرکت در تمامی جلسات حضوری همراه داشتن مدارک شناسایی تان الزامی است .

 

 کلام آخر

طلاق چه به صورت توافقی باشد و چه غیر توافقی ، به معنی پایان دادن به زندگی مشترکی است که با امید و آرزو های زیادی شروع شده بود . بنابراین همواره سعی اطرافیان و جامعه بر این است که زوجین را از این اقدام منصرف کند . به همین منظور سامانه تصمیم به وجود آمده است تا از نرخ طلاق بکاهد . 

به این ترتیب زن و شوهر هایی که تصمیم به طلاق گرفته اند می توانند طبق دستورالعمل در این سامانه ثبت نام کنند و در 5 جلسه مشاوره شرکت کنند . در صورتی که در این مدت زمان و با وجود راهنمایی های مشاور ، مشکل زوجین قابل حل نبود ، آنها می توانند با گواهی عدم سازش برای طلاق خود اقدام کنند و در این مسیر از راهنمایی های مشاور هم کمک بگیرند .

در ادامه بخوانید : طلاق خطری برای آینده فرزندان



سوالات متداول

 

1- ✔ به طور کلی به چه روش هایی می توان طلاق گرفت ؟

✔ طلاق به دو صورت توافقی و غیر توافقی انجام می گیرد که توضیحات طلاق توافقی به طور کامل در متن مقاله بیان شده است .



2- ✔ اولین اقدام برای طلاق توافقی چیست ؟

✔ پس از این که زوجین تصمیم به طلاق مسالمت آمیز گرفتند باید در سامانه تصمیم برای جلسات مشاوره ثبت نام کنند که توضیح چگونگی ثبت نام در متن مقاله موجود است .



3- ✔ هدف سامانه تصمیم چیست ؟

✔ هدف این سامانه پایین آوردن نرخ طلاق است و قصد دارد به زن و شوهر ها کمک کند که زندگی مشترکشان را از سر بگیرند ، توضیحات تکمیلی در این رابطه در متن مقاله عنوان شده است .

منبع : ثبت نام طلاق توافقی

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.