نحوه برخورد با دروغ گفتن همسر

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

نحوه برخورد با دروغ گفتن همسر

همه ما در زندگی خود با افرادی رو به رو شده ایم که سعی داشته اند با دروغ هایشان فریبمان بدهند . زمانی که با این افراد رو به رو می شویم به شیوه های متفاوتی واکنش نشان می دهیم . 

 گاهی در مقابل این افراد واکنش های تند نشان می دهیم ، با عصبانیت آنها را به دروغ گفتن متهم می کنیم و از این که سعی در فریبمان داشته اند خشمگین می شویم .

 در برخی مواقع ، بی تفاوتی را انتخاب می کنیم ، به طرف مقابلمان اجازه می دهیم که همچنان به دروغگویی ادامه دهد و تصور کند که او و حرفهایش را باور کرده ایم .

 مواقعی نیز وجود دارند که سکوت را انتخاب می کنیم ، درد و ناراحتی زیادی را تحمل می کنیم ولی دم بر نمی آوریم . این عکس العمل معمولا مختص افرادی است که از افراد خیلی معتمد و نزدیکشان ( مانند همسر خود ) دروغ شنیده اند .

در رابطه با نوع برخورد با دروغ گفتن همسر ، متاسفانه هر سه مورد ذکر شده نتایج بدی در پی خواهد داشت . بنابراین در این مقاله بهترین روش رویارویی با این مشکل را توضیح داده ایم تا در صورتی که در چنین شرایطی قرار گرفتید ، بتوانید مناسب ترین واکنش را نشان دهید .

 

برخورد صحیح با دروغ گفتن همسر

بعد از این که اطمینان پیدا کردید که همسرتان به شما دروغ گفته است ، باید علت آن را پیدا کنید . از خود بپرسید آیا هدف او فریب دادن من بوده یا صرفا به دنبال جلب توجه بوده است ؟ 

گاهی اوقات بعضی دروغ ها علت های ساده ای دارند که با یک تغییر کوچک در عکس العمل هایتان می توانید آن ها را به طور کامل برطرف کنید . اما در هر صورت چیزی که مسلم است ، این است که شما باید با همسر خود درباره این مسئله صحبت کنید . برای بهتر اداره کردن جلسه مکالمه تان می توانید به نکاتی که در ادامه بیان شده ، توجه کنید و امیدوار باشید که این مشکل برطرف خواهد شد .

زمانی را برای یک گفتگوی صادقانه در نظر بگیرید

اینکه همسرتان را به دروغگویی متهم کنید ، قطعا شما را به جایی نمی رساند . بنابراین بهتر است با ظرافت بیشتری وارد عمل شوید و قبل از هر چیز ، یک زمان مناسب را برای صحبت کردن انتخاب کنید . شما می توانید این مکالمه را با این جملات شروع کنید " می دانم که ما گاهی دروغ می گوییم و این فقط بخشی از طبیعت انسان است " و پس از آن جهت مکالمه را به سمت انتظارات خودتان ببرید .

به عنوان مثال می توانید بگویید " یک رابطه بر اعتماد استوار است و نباید بگذاریم این اعتماد از بین برود " . از آسیب هایی که با دروغ های همسرتان به احساساتتان وارد می شود ، صحبت کنید و به آنها بگویید " من دوست دارم همیشه تمام حقیقت را بدانم و پنهان کردن آن از من ، تنها به احساسات و اعتمادم لطمه وارد می کند " .

 مثال هایی از دروغ های کوچکی که خودتان گفته اید را بیان کنید

همه انسان ها در برهه هایی از زندگی و در شرایط خاصی دروغ های کوچک و بزرگی گفته اند . شما هم می توانید در مورد آنها با همسرتان صادقانه صحبت کنید . اگر نمی پذیرید که تا به حال دروغ هایی مانند "فراموش کردن روز تولد مادر همسرتان " گفته اید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که همسرتان دروغ هایش را بپذیرد و با آن ها روبه رو شود .

به همسرتان اعتماد به نفس بیشتری بدهید

گاهی اوقات دروغ ها به خاطر اثبات خود اتفاق می افتند ، یعنی همسرتان می خواهد خودش را فردی شجاع نشان دهد یا نیازمند توجه شماست . در این مواقع شما می توانید به سادگی به آنها بگویید که همانگونه که هستند دوستشان دارید و به آنها اعتماد دارید . به او همواره توجه کنید و او را به انجام کارهایی که منجر به بالا بردن اعتماد به نفس او می شوند ، تشویق کنید .

 

حتما بخوانید : روش های بالا بردن اعتماد به نفس

 

بخشیدن همسر دروغگو

اکنون با مطالعه این مقاله می توانید در مواجهه با دروغ گفتن همسر خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و اقدام مناسب را انجام دهید ، اما سوال اینجاست :

 آیا می توان زن یا شوهر دروغگو را بخشید ؟

 آیا دروغ همسر فراموش می شود ؟

 آیا امکان ندارد که او مجددا دروغ بگوید ؟

 آیا می توان دوباره خوشبختی در زندگی زناشویی را تجربه کرد ؟

بخشیدن زن یا مردی که دروغ گفته است احتمالا کار بسیار دشواری خواهد بود و مطمئنا سوالاتی از این قبیل همواره به ذهن فردی که قربانی دروغ همسرش بوده خطور می کند . اما خوشبختانه تحقیقات نشان داده اند که 65 الی 70 درصد زندگی هایی که با دروغ زن یا شوهر در حال فروپاشی بودند ، مجددا بازسازی شده اند .

بنابراین اگر دیگران توانسته اند زندگی مشترک خود را نجات دهند ، چرا شما نتوانید ؟ برای این منظور می توانید از مواردی که در این مقاله ذکر شده است استفاده کنید تا به شما در بخشش زن یا شوهرتان یاری دهد . 

 آیا با یک دروغ واقعی مواجه بوده اید یا یک سوءتفاهم ؟

گاهی اوقات لازم است از خودتان سوال کنید که آیا هدف همسرتان فریب دادن شما بوده است یا تنها یک دروغ سهوی اتفاق افتاده است و او قصد آسیب به شما را نداشته است . 

حتما بخوانید : نشانه های دروغ گفتن همسر

 آیا همسرتان دروغش را می پذیرد یا خیر ؟

اگر همسرتان به دروغی که گفته است اعتراف نکند ، روند بخشش سخت تر خواهد شد . اما در چنین شرایطی می توانید با کمی ذکاوت به او کمک کنید که دروغش را اصلاح کند .

 به عنوان مثال زن یا شوهرتان ادعا می کند که در دوره نوجوانی در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده است و شما می دانید که این اتفاق نیفتاده است ، در این موقعیت می توانید چینن جمله ای عنوان کنید : " آیا خاطراتت مخلوط نشده است ، فکر می کنم مدرسه تیزهوشان مربوط به دوره کودکیت بوده است " . این گونه جملات به همسرتان این فرصت را می دهد که بدون احساس خجالت ، داستانش را به سمت واقعیت تغییر دهد .

 آیا همسرتان پشیمان و در پی جبران دروغش است ؟

زمانی که با فردی مواجه می شوید که از اشتباهش پشیمان است ، راحتتر می توانید ببخشید . زن یا مردی که متوجه اشتباهش شده است و از این رفتار خود احساس پشیمانی می کند ، احتمالا دروغ خود را تکرار نخواهد کرد . علاوه بر این ، اگر همسرتان به دنبال جبران باشد می توانید به او فرصت جبران دروغش را بدهید و کمی صبور باشید .

 آیا تنها کسی که دروغ می گوید همسرتان است ؟

همه انسان ها دروغ می گویند و کسی از این قاعده مستثنی نیست ، حتی خود شما . بنابراین ، به یاد بیاورید که شما هم در زمان هایی از زندگیتان دروغ هایی گفته اید و توسط اطرافیانتان بخشیده شده اید .

 آیا بخشیدن همسرتان به منزله فراموشی دروغ او است ؟

بخشش به معنای حرکت به سمت جلو است ، یعنی به جای ماندن در گذشته می توانید به آینده امیدوار باشید . نکته حائز اهمیت در این زمینه ، این است که بخشش لزوما به معنای فراموش کردن نیست . بنابراین لازم نیست طوری رفتار کنید که گویی هیچ دروغی هرگز در کار نبوده است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تکرار مداوم این اتفاق برای خود و همسرتان پرهیز کنید .

 آیا بخشیدن همسرتان به معنای اعتماد دوباره به او است ؟

یادتان باشد بخشش با اعتماد کردن دو مفهوم متفاوت هستند ، پس آنها را با هم اشتباه نگیرید . شما می توانید فردی را ببخشید ، اما این که شخص بتواند رفتاری از خود نشان دهد که باز هم اعتمادتان را به دست بیاورد یا خیر ، کاملا بستگی به خود او دارد . 

 

بیشتر بخوانید : اختلافات زناشویی را به صفر برسانید

 

 کلام آخر

چگونگی برخورد با همسری که دروغ گفته است احتمالا یکی از دغدغه های زن و مرد هایی است که در چنین موقعیتی قرار گرفته اند . بهترین اقدام در این گونه مواقع می تواند تعیین کردن یک زمان مناسب برای مکالمه ای صادقانه و البته قاطعانه باشد . در این مکالمه کاملا دوستانه ، احساسات و انتظارات همسران مطرح می شود که در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس زوجین می شود . 

بخشیدن دروغ همسر معمولا برای زن و شوهر ها ، دشوار است اما نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنند این است که بخشش به معنای فراموشی اشتباهات یا اعتماد دوباره نیست . بلکه بخشش به این معناست که از یادآوری مداوم اشتباه همسر پرهیز شود و به او فرصت جبران داده شود تا بتواند اعتماد زن یا شوهر خود را مجددا به دست بیاورد .

 

در ادامه بخوانید : مهارت های ده گانه برای زندگی بهتر



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای مقابله با دروغگویی همسر بهترین گزینه چیست ؟

✔️ برای برخورد با دروغ های همسر می توان زمان مناسبی را برای مکالمه با او در نظر گرفت که اداره کردن این جلسه مکالمه نیاز به رعایت نکاتی دارد که در متن مقاله بیان شده اند .



2- ✔️ آیا بخشش به معنای فراموشی دروغ همسر و اعتماد مجدد به او است ؟

✔️ خیر ، بخشیدن می تواند بدون فراموشی دروغ و بدون اعتماد دوباره ، اتفاق بیفتد . بنابراین هر کدام از این عناوین ، مفاهیم جداگانه ای دارند که به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است .



3- ✔️ آیا می توان به همسری که در حال دروغگویی است ، کمک کرد که صداقت را بگوید ؟

✔️ بله با کمی خلاقیت می توان به همسری که در حال دروغ گفتن است ، کمک کرد تا دروغش را اصلاح کند که به طور کامل ، همراه با مثال در متن مقاله بیان شده است .

منبع : نحوه برخورد با دروغ گفتن همسر

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.