پوزیشن اسپونینگ چیست

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

پوزیشن اسپونینگ چیست

هیچ چیز بهتر از این نیست که به تختخواب بروید و برای گرم نگه داشته شدن درماه های سرد زمستان ، فردی را در آغوش بگیرید که شریک زندگیتان است و برایتان بسیار عزیز است . روش های مختلفی برای در آغوش کشیدن وجود دارد اما محبوبترین و صمیمی ترین سبک آغوش کشیدن ، پوزیشن اسپونینگ یا همان مدل قاشقی است .

خوابیدن در آغوش همسر ، بر اساس انواع پوزیشن های قاشقی ، علاوه بر این که می تواند احساس امنیت و صمیمیت را به زوجین منتقل کند ، فواید بسیاری دارد . علی رغم تمامی این ویژگی های مثبت و با وجود این که حالت قاشقی شناخته شده ترین حالت خوابیدن در زوجین است ، اما طبق مطالعه ای که در سال 2015 انجام گرفته ، متاسفانه فقط 18 درصد زوج ها آن را ترجیح می دهند .

بنابراین لازم است که زوج ها با انواع این پوزیشن ها آشنا شوند و فواید حالت قاشقی را بشناسند . آشنایی با پوزیشن اسپونینگ علاوه بر این که به استحکام روابط زناشویی کمک می کند ، باعث می شود که زوجین از لحاظ جسمی و روحی در وضعیت سلامتی بیشتری قرار بگیرند .

 

پوزیشن اسپونینگ چیست

برای نزدیک شدن به شریک جنسی و ایجاد صمیمیت و آرامش ، راهی کامل تر از خوابیدن بر اساس انواع پوزیشن های اسپونینگ وجود ندارد . اسپونینگ لغتی انگلیسی است که برگردان آن به فارسی ، قاشق زدن معنی می دهد . اعتقاد بر این است که این نام از شهر ولز در قرن نوزدهم پدید آمده است . 

طبق سنت ولزی ها ، مردان تکه های چوب را به شکل قاشق هایی می تراشیدند و با طرح های عجیب و غریب تزیینشان می کردند و آنها را به عنوان نشانه عشق به افراد مهم زندگی خود هدیه می کردند . اما امروزه  spooning اصطلاحی است برای توصیف رفتارهای معاشقه آمیز بین زوجین و حتی روابط جنسی بین آنها  و به نام پوزیشن قاشقی شناخته می شود .

به نظر می رسد حالتی که مرد و زن یکدیگر را در آغوش می کشند ، به تصویر دو قاشق که در کنار هم قرار گرفته اند ، شبیه می شود و از این رو به این حالت ، پوزیشن قاشقی می گویند . به این صورت که معمولا دست های یکی از زوجین ( قاشق بزرگ ) یعنی فردی که در پشت قرار دارد به دور شریک جنسی اش ( قاشق کوچک ) قرار می گیرد و او را از پشت مانند دو قاشق کنار هم ، بغل می کند . این حالت برای برقراری رابطه جنسی صحیح نیز بسیار مناسب است .

 

انواع پوزیشن اسپونینگ

برای قرار گرفتن صحیح زوجین در کنار هم به روش اسپونینگ ، لازم است که ابتدا اندازه قاشق ها تعیین شوند . در بیشتر موقعیت های قاشق ، باید مشخص شود که کدام یک قاشق بزرگ و کدام یکی قاشق کوچک هستند .

 قاشق کوچک : معمولا شریکی که کوچکتر است این نقش را می پذیرد ، بنابراین عمدتا در پوزیشن قاشقی ، زنها قاشق کوچک هستند .

 قاشق بزرگ : به طور معمول شریک بلند قدتر و بزرگتر که اغلب مردان هستند نقش قاشق بزرگ را در پوزیشن قاشقی ایفا خواهند کرد .

پس از مشخص شدن نقش هر یک از زوجین باید با مدل های قاشقی آشنا شوند . در واقع سکس در پوزیشن اسپونینگ انواع متفاوتی دارد که هر کدام به نحو موثری باعث افزایش صمیمت و ارتباط بین زوجین می شود . بنابراین در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد و با توجه به توضیحات ارائه شده درباره هر پوزیشن می توانید به راحتی در کنار شریک زندگیتان آنها را امتحان کنید .

 

حتما بخوانید : اولین رابطه جنسی

 قاشق کلاسیک

بهترین روش برای قاشقی خوابیدن در کنار هم ، نوع کلاسیک آن است ، به این صورت که شریک جنسی بزرگتر که اصطلاحا قاشق بزرگ نامیده می شود از پشت همسر خود را که شریک جنسی کوچک ( قاشق کوچک ) است ، در آغوش می گیرد و نوازش می کند .

 قاشق به قاشق

این موقعیت را به صورت معکوس پوزیشن قاشق در نظر بگیرید ، یعنی در این حالت هر دو شریک جنسی ( هر دو قاشق ) پشت به هم می خوابند و کمر های خود را به هم می چسبانند . این مدل از spooning به هر دو شریک اجازه می دهد که صمیمیت بدون سکس را تجربه کنند . از این پوزیشن می توان در ماه های تابستان بیشتر استفاده کرد ، زیرا نسبت به حالت کلاسیک گرمای کمتری تولید می کند .

 توپ و قاشق

موقعیت توپ و قاشق ، شیبیه به حالت قاشق کلاسیک است . فقط در این پوزیشن ، قاشق کوچک در حالی که زانوها را به سمت بالا خم کرده ، پاهایش را به داخل شکمش می برد ، مانند توپی که در قاشق قرار دارد ، در آغوش قاشق بزرگ ( شریک جنسی اش ) ، جای می گیرد .

 قاشق بزرگ ، قاشق کوچک

یکی دیگر از انواع اسپونینگ پوزیشن ها ، خوابیدن هر دو شریک جنسی به صورتی است که رو به روی هم قرار می گیرند . پس از آن قاشق کوچک در حالت جنینی قرار می گیرد و پاهایش را به سمت شکمش خم می کند .

 قاشق در کشو

در این حالت که صمیمت زیادی دارد ، یک نفر که اغلب قاشق بزرگ است ، به پشت دراز می کشد در حالیکه شریک جنسیش بر روی او می خوابد ، به طوری که سر خود را روی سینه و گردن قاشق بزرگتر قرار می دهد . این پوزیشن درست شبیه دو قاشق است که در یک کشو جمع شده اند .

 قاشق چنگالی
مدل قاشق چنگالی نیز همان پوزیشن قاشقی کلاسیک است تنها با این تفاوت که پاهای هر دو شریک جنسی لا به لای هم گذاشته می شوند . یعنی اول پای مرد روی تشک قرا میگیرد ، بعد پای زن ، پس از آن پای دیگر مرد ، و در آخر پای زن قرار می گیرد .

 

اگرچه شریک جنسی ای که از قد بلندتر و جثه بزرگتر برخوردار است ، برای قاشق بزرگتر بودن مناسب تر است اما این موضوع به این معنی نیست که همواره باید نقش قاشق بزرگ را بازی کنند . باید به این نکته توجه کرد که هر دو شریک جنسی سزاوار نوازش در سکس هستند و گاهی قاشق های بزرگتر که اغلب مردان هستند نیاز دارند در آغوش گرفته شوند و جای خود را با همسرانشان عوض کنند . 

 

 

 

 

فواید پوزیشن اسپونینگ

خوابیدن در آغوش همسر ، بر اساس انواع پوزیشن های قاشقی ، علاوه بر این که می تواند احساس امنیت و صمیمیت را به زوجین منتقل کند ، برای سلامتی شخصی افراد نیز مفید است . در ادامه لیستی از فواید خوابیدن بر اساس پوزیشن قاشقی و نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ، بیان شده است .

 رضایت جنسی بیشتر 
بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 انجام گرفته است ، استفاده از اسپونینگ پوزیشن ها ، بعد از سکس یا به عبارتی نوازش بعد از عشق ورزیدن می تواند باعث افزایش رضایت جنسی و در نتیجه آن احساس خوشبختی در زندگی زناشویی می شود .

 تعاملات و ارتباطات اجتماعی بهتر
چه چیزی نوازش شدن توسط شریک جنسی را با تعاملات اجتماعی پیوند می دهد ؟ پاسخ این سوال هورمونی است به نام اکسی توسین ( oxytocin )  که بی جهت نیست که به هورمون عشق معروف است . ترشح اکسی توسین در هنگام در آغوش گرفته شدن ، افزایش پیدا می کند و تحقیقات نشان داده اند که این هورمون به ایجاد ارتباط بهتر با اطرافیان کمک می کند .

 

حتما بخوانید : ارتباط مستقیم مهارت های ارتباطی وازدواج

 خواب راحت و آرام
برخی تحقیقات نشان داده اند که اکسی توسین می تواند در کیفیت خواب نقش داشته باشد به ویژه برای کسانی که بیماری هایی مانند آپنه خواب دارند . از آنجایی که این هورمون در پوزیشن spooning بیشتر ترشح می شود ، بنابراین کیفیت خواب در این حالت نیز بالا می رود .

 ابراز عشق و احساسات
تحقیقات بالینی نشان می دهند که لمس کردن راهی برای برقراری ارتباطات احساسی مانند عشق ، قدردانی و همدردی است . بنابراین زن و مرد از این طریق می توانند به محبت و عشق خود را به یکدیگر نشان دهند .

 کاهش فشار خون
یکی از اثرات مثبت پوزیشن های قاشقی این است که باعث کاهش فشار خون زوجین می شود . فشار خون بالا با بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد و به طور خلاصه باید از پوزیشن قاشقی به عنوان بخشی از برنامه درمان فشار خون بالا در همسران استفاده کرد .

 کاهش استرس و اضطراب 
تحقیقی که در سال 2004 انجام گرفت ، نشان داد که ماساژ به صورت نوازش با تقویت دوپامین ( dopamine ) و سروتونین ( serotonin ) در بدن به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند . این دو انتقال دهنده عصبی به تنظیم خلق و خو کمک می کنند و همچنین باعث ایجاد حس لذت می شوند .

 تسکین درد
لمس درمانی نوعی از درمان درد است که به صورت قرار دادن دستها رو یا نزدیک بدن برای انجام تعادل در انرژی انجام می گیرد . بنابراین نوازش می تواند فواید لمس درمانی را داشته باشد و در مواردی قدرت کاهش درد را دارد .

بیشتر بخوانید : اختلافات زناشویی را به صفر برسانید

 کلام آخر 

یکی از راه های ایجاد صمیمیت و محبت بین زوجین ، در آغوش کشیده شدن و در آغوش گرفتن است که با استفاده از پوزیشن های spooning می توانند محقق شوند . اسپونینگ در آغوش گرفتن همسر به شکل قاشقی است یعنی دقیقا همانطور که دو قاشق را کنار هم در کشو قرار می دهیم ، زن و شوهر می توانند در آغوش یکدیگر جای بگیرند . 

انواع مختلف این پوزیشن علاوه بر منتقل کردن حس خوب به زوجین ، باعث سلامتی آنها می شود و فواید زیادی دارد . افزایش هورمون اکسی توسین ( هورمون عشق ) باعث خواب وارتباطات بهتر می شود ؛ افزایش دوپامین و سروتونین که نشاط بخش هستند و ایجاد شادی می کنند ، کاهش فشار خون و اضطراب ، مثال هایی از اثرات مثبت این نوع پوزیشن ها هستند .

 

در ادامه بخوانید : ده پوزیشن مناسب برای رابطه جنسی



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا در پوزیشن های قاشقی همواره زن باید در نقش قاشق کوچک قرار بگیرد ؟

✔️ خیر ، همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است این نقش می تواند به مرد نیز واگذار شود .



2- ✔️ آیا قرار گرفتن زوجین به روش اسپونینگ در کنار یکدیگر می تواند بر تعاملات اجتماعی آن ها هم تاثیر بگذارد ؟

✔️ بله ، در هر دوی موارد هورمون عشق نقش و تاثیر دارد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .



3- ✔️ آیا در آغوش کشیدن همسر با استفاده از روش های اسپونینگ می تواند برای سلامتی جسمی هم مفید باشد ؟

✔️ بله با استفاده از این روش ها ، بر فشار خون تاثیر می گذارد و با افزایش هورمون های مفید ، باعث سلامتی بیشتر بدن زوجین می شود که در متن مقاله این هورمون ها و عملکرد آنها به طور کامل بیان شده اند .

منبع : پوزیشن اسپونینگ چیست

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.