انتخاب مدرسه مناسب

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

انتخاب مدرسه مناسب

در واقع یکی از تصمیمات مهم در زندگی زن و مرد ، انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندانشان می باشد ؛ به همین منظور لازم است تا با دقت تصمیم بگیرند . از اهمیت انتخاب مدرسه مناسب برای کودکان چه می دانید ؟ چرا انتخاب مدرسه مناسب یکی از تصمیمات مهم در زندگی می باشد ؟

تعیین مدرسه مناسب برای فرزند از این جهت حائز اهمیت می باشد که این تصمیم یکی از عوامل موفقیت و یا شکست در زندگی فرد می باشد . انتخاب مدرسه مناسب سبب می شود کودک مادام العمر در مسیر یادگیری درست قرار گرفته و بتواند در آینده شغل خوب نیز پیدا کنند .

نظر والدین برای انتخاب یک مدرسه مناسب ، یک تصمیم شخصی در زندگی آن ها می باشد ؛ به همین منظور دخالت بی جا جایز نیست . به دلیل اهمیت این موضوع نگرانی و اضطراب در انتخاب مدرسه طبیعی بوده و اغلب والدین دچار آن خواهند شد .

 

انتخاب مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های خانوادگی

در انتخاب مدرسه مناسب باید ویژگی های خانوادگی فرزند و همچنین نوع تربیت او را نیز در نظر بگیرید . به طوری که والدین باید چیزی را که از یک مدرسه می خواهند برای خود مشخص کرده و سپس تصمیم بگیرند .
والدین به عنوان تصمیم گیرنده برای انتخاب مدرسه لازم است تا برخی از موارد زیر را برای انتخاب مدرسه فرزندشان مورد بررسی قرار دهند :

 

  • مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی ؟

  • وجود و یا عدم وجود تدریس زبان خارجی ؟

  • اهمیت امکانات مدرسه و یا نحوه تدریس ؟

  • وجود یا عدم وجود امکانات مذهبی و غیره ؟

حتما بخوانید: شناسایی کودک تیزهوش

 

انتخاب مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های کودک

مهم ترین نکته در تعیین مدرسه کودکان علایق ، نیازها و همچنین ویژگی های شخصیتی و روحی کودک می باشد . لازم است بدانید که یادگیری هر کودکی متفاوت بوده و مهم این است که با روحیات کودک خود مانند علاقه به ورزش و یا فعالیت های هنری آشنا بوده تا با نحوه یادگیری او و همچنین متناسب با ویژگی های مدرسه آشنا شویم که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد :

 

  • علاقه فرزند به هنر و موسیقی

  • نیاز فرزند به توجه بیشتر

  • خلاقیت فرزند

  • علاقه به کار گروهی و یا فردی در کودک

  • علاقه و یا عدم علاقه به فعالیت های بدنی

 

نکات مهم در انتخاب یک مدرسه مناسب

بی شک تمامی افراد برای تصمیم گیری و همچنین انتخاب های زندگی خود بسیار تحقیق کرده ؛ پرس و جو از خانواده ، دوستان و آشنایان همچنین تحقیق در اینترنت و سایت های مختلف از جمله روش های تحقیقاتی برای گرفتن یک تصمیم گیری می باشد .

تعیین مدرسه نیز یکی از تصمیمات مهم در زندگی فرد بوده که لازم است تحقیقات خود را از جنبه آموزشی ، تربیتی و غیره مورد بررسی قرار دهند . در ادامه برخی از جنبه های مهم در تصمیم گیری انتخاب یک مدرسه را بیان خواهیم کرد :

 

معلمین مدرسه

در واقع معلم و همچنین نحوه تدریس او می تواند در آینده کودک بسیار اهمیت داشته باشد ؛ به همین منظور لازم است تا از شیوه تدریس و یا اخلاق والدینی که قبلا فرزندشان در آنجا تحصیل می کرده پرس و جو کرده و در مورد معلمین آگاهی بیشتری کسب کنید .

به طور مثال می توان گفت معلم هنر می تواند با آموزش و بررسی نقاشی کودک در شکل گیری و همچنین باز کردن دیدگاه او بسیار تاثیر گذار باشد . به همین منظور پیش از انتخاب مدرسه در مورد معلمان آنجا تحقیق کنید . زیرا یک معلم خوب توانایی تقویت نقاط قوت کودک را داشته در نتیجه می تواند در موفقیت تحصیلی او در آینده تاثیر گذار باشد .


نزدیکی و یا دور بودن مدرسه

ممکن است برخی از والدین به این موضوع اهمیت نداده و تنها فاکتورهای دیگر را بررسی کنند ؛ اما محل مدرسه نیز بسیار اهمیت دارد . فرستادن کودک به یک مدرسه دور دشوار بوده حتی اگر والدین برای راحتی در رفت و آمد از سرویس استفاده کنند . به همین علت به راحتی در  رفت و آمد ، میزان استراحت و خستگی کودک خود توجه کنید .

 

امنیت مدرسه و حفاظت از کودک

امن بودن مدرسه و همچنین امنیت کودک یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب مدرسه می باشد ؛ به همین منظور باید اطمینان حاصل نمایید که در مدرسه تدابیر امنیتی رعایت شده و کودک در معرض خطر قرار نمی گیرد .

 

فعالیت های برگزار شده در مدرسه

در جهت شکوفایی خلاقیت و همچنین استعداد کودکان لازم است تا مدرسه کودکان را در برنامه هایی که برگزار می شود ؛ مشارکت دهند . به همین منظور اگر فرزند شما روحیه همکاری با گروه و یا مهارت های زیادی دارد ؛ لازم است تا پیش از انتخاب مدرسه به این موضوع نیز توجه کنید .

بیشتر بخوانید: کودکان خلاق تحویل جامعه دهید

تعداد دانش آموزان هر کلاس

طبق تحقیقات انجام شده کلاس های کوچیکتر در یادگیری کودکان بسیار اهمیت دارد ؛ در ضمن با تعداد کمی از دانش آموزان . در این صورت کودکان کمتر غیبت کرده ، رضایت معلمان بیشتر بوده و همچنین معم بهتر می تواند یک کلاس و دانش آموزان را کنترل کند .

در واقع علاوه بر توجه فردی معلام به دانش آموزان ، معلم می تواند روابط بهتری نیز با شاگردان خود داشته باشد . در اینصورت دانش آموزان در مدرسه حس بهتری داشته ، به مدرسه رفتن علاقه پیدا می کنند و همچنین یادگیری آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

در نهایت

نکته مهم این است زمانی که مدرسه مورد علاقه خود را پیدا کرده حتما پیش از تصمیم گیری ؛ از مدرسه دیدن کنید . در صورت بازدید از مدرسه می توانید کلاس ها ، کارمندان ، معلم ها و همچنین مدیر مدرسه را دیده و با آن ها ارتباط برقرار کنید .

در صورت بازدید از مدرسه اطلاعات مفیدی همچون نحوه برخورد کارمندان مانند ناظم با کودک چگونه است ؟ شرایط یادگیری محیط و همچنین توجه آن ها به کودک به چه شکل است ؟ به همین منظور توصیه می شود پیش از تصمیم گیری تمام جوانب را بررسی کنید .

در ادامه بخوانید: والدین کودکان دبستانی حتما بخوانند



سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان تا چه میزان اهمیت دارد ؟

✔️ انتخاب یک مدرسه مناسب با توجه به ویژگی های فرد و یا خانوادگی کودک بسیار اهمیت داشته به طوری که می تواند در آینده او نیز تاثیر بگذارد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .



2- ✔️ آیا در انتخاب مدرسه کودک باید به ویژگی های والدین نیز اهمیت داد ؟

✔️ بی شک بله زیرا روحیات کودک و همچنین علایق او در خانواده شکل گرفته ، به همین منظور برای ارتباط گرفتن با مدرسه لازم است تا با محیط آنجا آشنا باشد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات اشاره شده است .



3- ✔️ در انتخاب مدرسه کودک باید به چه نکاتی توجه شود ؟

✔️ از جمله نکات مهم در انتخاب مدرسه می توان به محل مدرسه ، معلمین ، امنیت مدرسه ، فعالیت های برگزار شده در مدرسه و غیره توجه کرد که در متن مقاله بیشتر به این عوامل مهم پرداخته شده است .

منبع : انتخاب مدرسه مناسب

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.