آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد یا خیر ؟

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد یا خیر ؟

آیا از انحرافات جنسی با خبر هستید ؟ چه افرادی ممکن است به انحرافات جنسی دچار شوند . همانطور که می دانید خود اراضایی یکی از انحرافات جنسی بوده که به نوعی کسب لذت جنسی و به ارگاسم رسیدن توسط خود فرد می باشد . 

البته نمی توان گفت تمام افرادی که دست به خودارضایی می زنند ؛ حتما به ارگاسم خواهند رسید بلکه اغلب افراد با استمنا ، ارگاسم را نیز تجربه خواهند کرد . آیا از مضرات خود ارضایی اطلاعاتی دارید ؟ تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از افراد دست به خودارضایی می زنند ؟

خود ارضایی در واقع ارگاسم توسط خود شخص و یا توسط اشیا جنسی ؛ همچنین خیال پردازی های جنسی و یا مجازی از طریق فیلم ، عکس بوده که فرد در ذهن خودش رابطه جنسی خیالی انجام می دهد و ممکن است به ارگاسم نیز برسد .

آیا می دانید چرا در ایران عمل استمنا رواج دارد ؟ به این دلیل که ایران یک کشور اسلامی بوده و زن و مرد نمی توانند بدون هیچ قید و شرطی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، به همین دلیل دست به خودارضایی خواهند زد .

حتی می توان گفت استمنا در دین اسلام نیز حرام بوده و از گناهان بزرگ محسوب می شود . متاسفانه به دلیل عدم دسترس بودن شریک جنسی ، دختران و پسران دست به خودارضایی خواهند زد که البته نشانه های آن در برخی از نوجوانان دیده خواهد شد .

باید بدانید که اگر شخصی با اعضای خانواده خود خودارضایی کند و یا با دست مالیدن به بدن شخص دیگری عمل استمنا را انجام دهد ، بدن او نجس شده و باید غسل کند . اما آیا بعد از خودارضایی نیز باید غسل کرد ؟ همراه ما باشید .

 

از عوارض استمنا چه می دانید

همانطور که گفتیم عمل خودارضایی یعنی فرد با تحریک اعضای جنسی بدن خود به ارگاسم و یا لذت جنسی برسد . اما این کار چطور شدنی است ؟ اعضای تناسلی فرد چگونه به دست خودش تحریک خواهند شد ؟ البته لازم است بدانید که شیوه های تحریک مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است .

خود ارضایی می تواند از طریق اشیا ، دست ، انگشتان ، وسایل تحریک کننده جنسی مانند ویبراتور و غیره انجام شود . افرادی که تصمیم به خود ارضایی می گیرند اغلب این کار را در خفا انجام خواهند داد . آیا تمامی آن ها از عوارض خود ارضایی با خبر هستند ؟

حتما بخوانید: خودارضایی ممنوع

تکرار و انجام بیش از حد عمل خودارضایی نه تنها بر روح و روان شخص تاثیر می گذارد بلکه زندگی روزمره او را نیز مختل خواهد کرد . استمنا سبب آشفتگی ذهنی فرد شده و همچنین سبب خواهد شد فرد علاقه خود را به انجام کارهای روزمره خود از دست دهد .

اغلب افراد پس از انجام عمل خود ارضایی نه تنها پشیمان خواهند شد بلکه احساس گناه کرده و عزت نفس خود را نیز از دست می دهند . لازم به ذکر است بدانید که برخی از افرادی که دست به انجام این کار زده اند ، اغلب در روابط خود با شریک جنسی شان دچار مشکل شده اند .

 

آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد ؟

همانطور که گفتیم پس از عمل خودارضایی اغلب افراد به ارگاسم خواهند رسید ، برخی دیگر نیز ارضا نخواهند شد . طبق گفته قرآن کریم هر کس از روشی دیگر غیر از همسرش میل جنسی اش را رفع کند ،  از متجاوزین است یعنی از حکم الهی و انسانی خارج شده است .

طبق فرمایش پیامبر نیز هر کسی شهوتش را با دست و یا از هر طریق دیگری که از مسیر طبیعی و ازدواج خارج باشد ، دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند خواهد شد . در کل می توان گفت خود ارضایی طبق آیات و روایات معصومین حرام بوده و باید پس از آن غسل جنابت انجام دهید .

در واقع باید بدانید که طبق گفته معصومین خود ارضایی گناه کبیره نیز محسوب خواهد شد که بعد از انجام این برای خواندن نماز و دیگر اعمال دینی باید غسل جنابت انجام دهید . آیا نحوه انجام غسل جنابت را می دانید ؟

ابتدا باید نیت غسل جنابت کنید ، این نیت لزوما نباید کلامی باشد بلکه می توانید قلبی نیز آن را انجام دهید . پس از آن سر و گردنتان را شسته ، سمت راست بدن خود را تا کف پاها بشورید و همین عمل را در سمت چپ بدن خود نیز تکرار کنید .

بیشتر بخوانید: معرفی روش های خودارضایی

اما اگر نیت غسل ارتماسی باشد باید تمام بدن یکباره در آب فرو رود ، به طوریکه به همه جای بدن یکباره آب برسد . مانند شیرجه زدن در استخر یا در حوض رفتن . نظر فقها در ارتباط با غسل جنابت مردان و زنان متفاوت است که در ادامه خواهیم گفت .

زمانی که مردان آمیزش جنسی با جنس مخالف داشته باشند حتی اگر به ارگاسم نیز نرسند باید غسل جنابت را انجام دهند . هم زمانی که بدون برقراری رابطه جنسی ، مایع منی از آن ها چه در خواب و یا بیداری ، با اختیار و بی اختیار باید غسل جنابت را انجام دهند .

و اما زنان اگر در هنگام تصورات جنسی خود ، لباس زیرشان مرطوب و آلوده نشده باشد ، نیاز به غسل ندارد . اما اگر خود ارضایی آن ها به حدی باشد که نه تنها لباسشان را خیس کرده باشد بلکه به لذت جنسی زیاد نیز رسیده باشد باید غسل بگیرند .

اگر لباس زیر زنان آلوده و مرطوب شده باشد و در عوض به لذت جنسی نیز نرسند ؛ برای آنکه خیالتان راحت شود می توانید غسل کنید . اما اگر شک وجود داشته باشد ، غسل واجب نیست . آیا افرادی که عمل استمنا را انجام می دهند ، می توانند توبه کرده و دست از این کار بردارند ؟

فردی که بارها و بارها این عمل را تکرار می کند ؛ روزی خواهد رسید که از انجام این عمل پشیمان شده و تصمیم به ترک آنخواهد گرفت . فردی که خودارضایی می کند ، با توبه می تواند اثرات این گناه بزگ را از خود دور کند .

بی شک ترک عمل خودارضایی یا جلق سخت است ، ترک این عمل نیاز به اراده قوی ، دوری از شرایط استمنا و همچنین ارادع قوی داشته که افراد می تونند ز این روش های اسفاده کنند . آیا از روش های ترک خودارضایی اطلاعاتی دارید ؟

از جمله روش های ترک استمنا می توان به تفریح ، ورزش ، سرگرمی های مختلف ، دوری از تنهایی ، تحرک بالا ، ایجاد فعالیت های سرگرم کننده و غیره برای خود اشاره کرد .

 

کلام آخر

پیش از ترک خودارضایی از خود بپرسید که چرا این کار را انجام می دهید ؟ با در نظر گرفتن علت استمنا خود بهتر می توانید این عمل را کنار بگذارید . بی شک تمام افراد نیز از عوارض و مشکلات این عمل به خوبی آگاه هستند .

در ادامه بخوانید: ترک خود ارضایی




سوالات متداول

 

1- ✔️ پس از خودارضایی غسل لازم است یا خیر ؟

✔️ در صورتی که خورارضایی فرد چه از طریق فیلم و عکس یا به دست خود فرد باشد ؛ در صورت ارگاسم فرد غسل نیز لازم خواهد شد .



2- ✔️ از عوارض و خطرات خودارضایی چه می دانید ؟

✔️ پس از انجام این عمل نه تنها فرد احساس گناه گرده بلکه دچار اختلالات روحی و روانی بسیاری نیز خواهد شد که در متن مقاله بیشتر در مورد |آن توضیح داده شده است .



3- ✔️ غسل برای خودارضایی چیست ؟

خودارضایی در صورتی که به ارگاسم منجر شده باشد نیاز به غسل جنابت دارد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .

منبع : آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد یا خیر ؟

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.