سوزاک چیست

اشتراک گذاری در سایت مصاحب

سوزاک چیست

آیا میدانید بیماری سوزاک چیست و چه علائم و نشانه هایی دارد؟ به طور کلی سوزاک یکی از بیماری های عفونی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. با بروز علائم سوزاک شما باید به فکر درمان این بیماری باشید. زیرا در صورتی که درمان این به موقع صورت نگیرد، آسیب ها و مشکلات جدی برای افراد به وجود می آید.

بیماری سوزاک جزو شایع ترین بیماری های مقاربتی به حساب می آید که تقریبا می توان گفت سرعت شیوع بالایی دارد. بنابراین در صورتی که با نشانه های این بیماری مواجه شدید، باید یک سری اقدامات به خصوص انجام دهید. در این بخش به بررسی این موضوع و همه موارد مهم در خصوص بیماری سوزاک می پردازیم.

 

بیماری سوزاک چیست

بیماری سوزاک یکی از بیماری های جنسی و عفونی ناشی از باکتری است که از طریق رابطه جنسی آقایان و خانم ها را درگیر می کند. این بیماری که به طور کلی نتیجه رابطه جنسی واژینال و یا سکس دهانی است از طریق رابطه مقعدی نیز منتقل می شود و فرد را درگیر می کند. خوب است تا بدانید اگر خانمی علائم سوزاک را داشته باشد و نسبت به درمان آن بی تفاوت باشد، در صورتی که فرزندی را از طریق زایمان طبیعی به دنیا بیاورد، او را نیز به این بیماری درگیر کرده است. در حالت کلی ابتلا به بیماری سوزاک دلایل مختلفی دارد. اما مهمترین و اصلی ترین دلیل ابتلا به این بیماری، ارتباط جنسی با فرد آلوده به این بیماری است.

کسانی که بیش از یک شریک جنسی دارند و یا شریک جنسی شان با افراد دیگری رابطه جنسی دهانی، مقعدی یا واژینالی دارد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند. به خاطر داشته باشید علائم سوزاک در افراد بیشتر در نواحی گرم و مرطوب بروز پیدا می کند. علاوه بر اندام های جنسی، این علائم در چشم ها، گلو و مجرای ادرار بروز پیدا می کنند و سایر اندام های بدن را نیز به خود درگیر می کنند.

در صورتی که پس از بروز علائم سوزاک، برای درمان این بیماری اقدامات لازم درمانی انجام نشود، قطعا فرد مبتلا با عفونت های شدیدی روبرو می شود. در ادامه این عفونت ها بسیاری از اعضای بدن درگیر می شوند و شاید درمان آنها بسیار طاقت فرسا و زمان بر باشد. عوارض بسیار شدید این بیماری باعث ابتلا به سایر مشکلات دیگر می شود. یکی از این مشکلات کاهش قدرت باروری و گاها عقیم شدن در زنان و مردان است. در مواردی نیز اگر این عفونت وارد خون شود، احتمال آسیب به نخاع و آسیب های جدی برای قلب نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است از بروز این بیماری جلوگیری کرده و علائم آن را به خوبی بشناسید.

حتما بخوانید: عوارض رابطه مقعدی

 

 

 

 

 

علائم بیماری سوزاک

آیا میدانید علائم بیماری جنسی سوزاک در مردان و زنان و به طور کلی نشانه های سوزاک چیست؟ به طور کلی پس از قرارگیری در معرض عفونت سوزاک، علائم آن پس از 2 الی 14 هفته بروز پیدا می کنند. در بدن بعضی ها زودتر و در بدن بعضی دیگر دیرتر خودش را نشان می دهد و این به آناتومی بدن افراد بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که گاهی فرد ناقل هیچ علائمی ندارد و از این طریق می تواند افراد زیادی را آلوده کند. در ادامه به بررسی علائم سوزاک و روش های شناسایی آن می پردازیم.

تکرر ادرار

یکی از علائم سوزاک در مردان و زنان، تکرر ادرار است. آقایان و خانم هایی که نیاز فوری به دفع ادرار دارند و در فواصل زمانی کوتاهی احساس دفع ادرار دارند، احتمال دارد به بیماری سوزاک مبتلا شده باشند. این بیماری باعث مشکلات متعدد در دفع ادرار می شود.

خروج ترشحات سفید، سبز یا زرد رنگ از آلت تناسلی

یکی دیگر از علائم سوزاک خروج ترشحات سفید، سبز یا زرد رنگ از آلت است. از آنجایی که سوزاک یک بیماری عفونی است، با خروج ترشحات عفونی از آلت تناسلی و به خصوص مردان همراه است.

تورم و قرمزی در سر آلت یا بیضه ها

بیماری سوزاک باعث ایجاد تورم، قرمزی و به طور کلی درد بیضه ها در آقایان می شود. معمولا تورم و قرمزی سر آلت با درد همراه است. به همین علت آقایانی که این علائم را دارند، باید به وجود بیماری سوزاک مشکوک شوند.

سوزاک چیست

ترشحات آبکی و یا سبز از واژن

یکی از علائم سوزاک در خانم ها، خروج ترشحات آبکی یا سبز رنگ از واژن است. این ترشحات که غالبا عفونی هستند، درد و ناراحتی بسیار زیادی در ناحیه شکم و واژن به وجود می آورند.

پریودهای دردناک

خانم هایی که به بیماری سوزاک مبتلا هستند، معمولا پریودهای دردناک دارند. بسته به آناتومی بدن گاهی ممکن است این پریودها سنگین باشد و گاهی در حد لکه بینی خواهد بود.

حتما بخوانید: عوارض رابطه دهانی

 

درمان بیماری سوزاک

در صورتی که با علائم بیماری سوزاک مواجه شدید، بهتر است تا سریعا برای درمان سوزاک اقدام کنید. زیرا این بیماری عفونی برای بدن پیامدهای منفی بسیار زیادی دارد. در ادامه به برخی از روش های درمانی سوزاک اشاره خواهیم داشت.

استفاده از آنتی بیوتیک

یکی از روش های درمانی سوزاک، مصرف آنتی بیوتیک است. البته ناگفته نماند که شما باید آنتی بیوتیک را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید و هرگز اقدام به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک نکنید. به طور کلی برای درمان سوزاک، آنتی بیوتیک باید یک الی دو بار در روز مصرف شود.

استفاده از کاندوم برای رابطه جنسی

یکی دیگر از اقداماتی که پس از بروز علائم سوزاک باید انجام دهید، استفاده از کاندوم است. زمانی که شما به این بیماری مبتلا شدید و تحت درمان قرار گرفتید، باید مراقبت های لازم را داشته باشید تا بیماری تان شدت نگیرد. بنابراین حتما در رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.

شریک جنسی تان هم تحت درمان قرار بگیرد

اگر می خواهید به طور کامل این بیماری را درمان کنید، باید با یک نفر رابطه جنسی داشته باشید. در صورتی که شریک جنسی شما نیز به این بیماری آلوده است، باید به طور همزمان با شما تحت درمان قرار بگیرد.

استفاده از پماد

پس از اینکه علائم سوزاک را مشاهده کردید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. با توجه به شدت بیماری، پزشک ضمن تجویز آنتی بیوتیک برای شما پمادهای مخصوص نیز تجویز می کند. بنابراین سعی کنید دوره درمان را کامل کرده و پمادها را به صورت موضعی استفاده کنید.

دمنوش های گیاهی

یکی دیگر از روش های درمان سوزاک، استفاده از دمنوش های گیاهی است. این روش که به درمان خانگی سوزاک نیز معروف است تا حد زیادی باعث کاهش عفونت و علائم این بیماری می شود. استفاده از دمنوش هایی مانند آویشن، پونه، پنیرک و... برای درمان این بیماری عفونی موثر هستند.

حتما بخوانید: کاندوم زنانه چیست

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ بیماری سوزاک چیست؟

✔️​ بیماری سوزاک یکی از بیماری های جنسی و عفونی ناشی از باکتری است که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.



2- ✔️ علائم بیماری سوزاک چیست؟

✔️ پس از قرارگیری در معرض عفونت سوزاک، علائم آن پس از 2 الی 14 هفته بروز پیدا می کنند که در متن مقاله شرح داده شده است.



3- ✔️ درمان بیماری سوزاک چیست؟

✔️ در صورتی که با علائم بیماری سوزاک مواجه شدید، بهتر است تا سریعا برای درمان سوزاک اقدام کنید که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : سوزاک چیست

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.